تلفات جاده‌ای استان قم ۵۶ درصد کاهش یافت

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در شهریورماه امسال نسبت به مشابه سال گذشته میزان حوادث منجر به فوت در سطح محور‌های جاده‌ای استان ۵۶ درصد کاهش داشته‌است.

 سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم اضافه کرد: کاهش تلفات و تصادفات در محور‌های استان قم در حالی رخ داده که طی شهریورماه امسال شاهد افزایش تردد‌های جاده‌ای بودیم، همچنین تصادفات منجر به جرح نیز ۳۷ درصد کاهش یافته‌است.

پور تیموری تاکید کرد: جهت برخورد و رفع هر پدیده که موجب بروز وقایع اسفبار می‌شود، باید صریح و بدون ملاحظه، موارد موضوعه بررسی و جمع‌بندی نهایی بدون دخالت عوامل تاثیر گذار غیر مرتبط صورت گیرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: کارشناسی‌های انجام‌شده و پایش سامانه‌های نظارت جاده‌ای نشان می‌دهد که بیشتر حوادث به وقوع پیوسته در محور‌های استان قم به دلیل خطای انسانی بوده‌است.

وی اضافه کرد: بررسی بازه زمانی پیک تصادفات متعلق به ساعات بین طلوع و زوال آفتاب (سحرگاهان و مغرب) و عامل اصلی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و عدم توجه کامل به جلو است.

پورتیموری اقدامات گسترده در صیانت و ارتقا ایمنی راه‌ها را در زمره فعالیت‌های مستمر این اداره کل درحوزه راهداری جهت کاهش حوادث جاده‌ای برشمرد و افزود: همچنین به منظورفراهم نمودن امکان اسکان موقت رانندگان و مسافران جهت استراحت، در دیگر حوزه‌های مسئولیتی این اداره کل، ده‌ها مسجد، نماز خانه و مجتمع خدماتی در طول راه‌ها احداث شده‌اند.

وی اضافه کرد: از جمله اقدامات تاثیرگذاری که طی سنوات اخیر در طول راه‌های برون‌شهری اجرایی شده‌اند، طرح راه بخشنده‌است که در قالب پروژه‌های امانی اجرا و در کاهش شدت خسارات ناشی از خطای انسانی و نقص فنی خودرو نقش مهمی دارد.

پورتیموری، اصلاح شیب شیروانی، احداث پارکینگ‌های اضطراری، اجرای خاک‌ریز‌های حائل و پناهگاه و ... را در زمره طرح‌های راه بخشنده که به طور امانی صورت می‌گیرد، دانست و خاطرنشان کرد: تعریض قوس‌ها و دهانه پل‌ها، اجرا و رفع افتادگی شانه‌های راه، حریم زنی، حذف گارد ریل‌ها، شستشوی علائم و ... از دیگر اقداماتی است که به طور گسترده و در تمامی اوقات سال در طول راه‌های برون‌شهری عملیاتی می‌شوند.

در حوزه راهداری استان قم یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار