۳۵ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های روستایی و فرعی قم اجرا شد

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در ۶ ماه نخست امسال ۳۵ کیلومتر روکش آسفالت و اصلاح مسیر در راه‌های روستایی و فرعی استان به اجرا در آمد.

محمدرضا موسوی گفت: دراین مدت ۱۵ کیلومتر روکش آسفالت و ماسه آسفالت در سطح روستا‌های استان قم به اجرا در آمده‌است.

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم عنوان کرد: طی این مدت همچنین درمجموع حدود ۲۰ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی و ماسه آسفالت در سطح راه‌های فرعی استان قم انجام گرفته‌است.

موسوی بیان کرد:کمبود اعتبارات یکی از مهمترین موانع در بهسازی و ایمن‌سازی راه‌های فرعی و روستایی قم است.

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با اشاره به اجرای طرح پردیسان به ورجان، تصریح کرد: این تقاطع هم‌اکنون با داشتن پیشرفت فیزیکی بالای ۹۲ درصد، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

محور بزرگراهی و جدید قم - کهک، از تپه سلام جاده اراک آغاز و بعد از عبور از عرض رودخانه و پردیسان به ورجان، کهک و روستای دستگرد قم ختم می‌شود.

در مرحله نخست این طرح، با توجه به اولویت مسیر، قطعه پردیسان - ورجان به طول ۱۳ کیلومتر چهار خطه می‌شود.

با توجه به آمدوشد و شلوغی محور پردیسان - ورجان و تحمیل خسارت جانی و مالی به مردم، چهار خطه کردن آن از اولویت‌های مسئولان استان قم بوده است.

معاون فنی راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم بیان کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه راه‌های روستایی و فرعی، سرقت علائم و تجهیزات نصب شده‌است که مشکلاتی را برای استفاده کنندگان از راه و ساکنان بومی به وجود می‌آورد.

در حوزه راهداری استان قم یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

استان قم دارای ۱۲۴ روستاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار