تقاطع غیرهمسطح باغیک-تفرش ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: تقاطع غیرهمسطح باغیک-تفرش که از مصوبات سفر رییس جمهوری به قم است هم اینک ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محمدپور تیموری گفت: این طرح با اعتبار ۲۳۵ میلیارد ریال، در روستای باغیک - شهر تفرش محور قدیم سلفچگان - ساوه در استان قم در حال اجراست که اعتبارات آن از طریق مصوبات سفر رییس جمهور به قم تامین شده‌است.

آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رئیس جمهور ۹ و ۱۰ دی‌ماه ۱۴۰۰ در سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم به قم سفر کرد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم بیان کرد: اجرای طرح فوق نقشی ارزنده در کاهش حوادث احتمالی در محور‌های این منطقه از استان قم دارد و طی سال‌های گذشته همواره شاهد تصادفات مرگباری در این محدوده به‌خاطر ناایمنی مسیر بوده‌ایم.

پور تیموری گفت: در صورت مساعد بودن شرایط جوی، شاهد تکمیل و بهره‌برداری از این طرح تا پایان سال جاری خواهیم بود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم با بیان اینکه در این طرح عمرانی، احداث یک راه کمکی (واریانت) به‌موازات جاده قبلی اقدام می‌شود، یادآور شد: در قالب این پروژه یک دستگاه پل باکسی زیرگذر به ارتفاع ۴.۵ متر و دهانه ۱۲ متر در محل احداث می‌شود.

بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار تن آن در شهر سلفچگان زندگی می‌کنند. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.

در حوزه راهداری استان قم یکهزار و ۸۰۰ کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک‌هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهارراه فرعی است که ازجمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار