اجرای طرح ضربتی ساماندهی حمل بار مواد معدنی در قم

برای جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه طرح ضربتی ساماندهی حمل بار مواد معدنی در سطح راه‌های استان قم در حال اجرا است.

علیرضا اسدی، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم  با اشاره به طرح ضربتی ساماندهی حمل بار مواد معدنی در سطح راه های استان  گفت: ۸ تیم کنترل و نظارت متشکل از نمایندگان راهداری و حمل ونقل، سازمان صمت، پلیس راه، انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان در این طرح سه روزه  با استقرار در خروجی معادن استان قم، نسبت به کنترل بارنامه و میزان تناژ بار نظارت می‌کنند.

او افزود: تیم‌های نظارتی در این مدت ضمن گشت زنی در مسیر‌ها و استقرار در خروجی معادن استان قم، نسبت به رصد، کنترل و پایش بارنامه و میزان تناژ بار اقدام می‌نمایند.

 اسدی ابراز امیدواری کرد؛ شاهد اجرای این طرح در تمام ایام سال و در قالب گروه‌های ثابت و سیار به منظور کنترل دروازه‌ای ناوگان عمومی اعم از کالا و مسافر باشیم.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم هدف از اجرای این طرح را ساماندهی حمل بار مواد معدنی، جلوگیری از حمل بار بدون بارنامه و کنترل تناژ ناوگان باری بیان کرد.

او افزود: بی تردید صیانت و تامین ایمنی راه‌ها با رعایت قوانین و مقررات جاده‌ای بخصوص درحوزه حمل بار محقق خواهد شد.

اسدی حمل بار بدون بارنامه و دارای تناژ اضافه را موجب تخریب جدی زیر ساخت‌های صنعت حمل ونقل جاده‌ای دانست و گفت: حمل بار بدون بارنامه با اضافه تناژ، ضمن وارد آوردن آسیب جدی به زیر ساخت‌های حمل و نقل و تضییع حقوق در فرسایش و استهلاک سطوح جاده‌ای و کاهش ایمنی تردد سایر کاربران جاده نقشی گسترده و مخرب دارد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم افزود: گروه‌های نظارتی این اداره کل، برای توزین بار ناوگان در محل، مجهز به باسکول‌های سیار با ضریب دقت مناسب هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار