حجاب حضرت فاطمه(س) بهترین الگو برای جامعه زنان مسلمان است

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در برپایی ارزش‌های دینی هم مردان و هم زنان نقش دارند؛ لذا پوشش اسلامی هیچ منافاتی با حضور اجتماعی زنان و فعالیت آنها در اجتماع ندارد.

  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی در همایش محوری دختران انقلاب ضمن تبریک پیروزی مردم فلسطین بر اسرائیل غاصب گفت: در برپایی ارزش‌های دینی هم مردان و هم زنان نقش دارند؛ لذا پوشش اسلامی هیچ منافاتی با حضور اجتماعی زنان و فعالیت آنها در اجتماع ندارد.

على خيور گفت: حجاب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بهترین الگو برای جامعه زنان مسلمان است. 

وی افزود: حساسیت حجاب در جوامع کنونی بسیار زیاد شده به طوریکه طرفداران حقوق بشری با مطرح کردن تساوی حقوق زن و مرد ادعا می‎کنند که پوشش زن به دور از آزادی اجتماعی وی است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل بیان کرد: در عصر جاهیلیت زن را به عنوان یک کالا خرید و فروش کرده و زن ها و دختران را مایه ننگ می‌دانستند و زنده به گور می‌کردند.

علی خیور گفت: زن همچون مرد میتواند دارای شان و مقام انسانی و جایگاه والایی در جامعه باشد؛ همچنان که در قرآن کریم به عظمت دختر اشاره کرده و از حضرت زهرا سلام الله علیها به عنوان کوثر یاد می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: الگوی زنان باید حضرت زهرا (س) باشد و بر زنان این امر ضروریست تا نگاهی به زندگی این بانوی بزرگوار بیاندازند تا متوجه شوند که ایشان چگونه با حفظ هویت و وقار و متانت در جامعه حضور یافته و ایفای نقش داشته اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.