هر کسی به‌زور در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند، غاصب است

مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: افرادی که با توسل به‌زور در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کنند غاصب هستند.

 مصطفی جهان‌شاهی بیان کرد: قدرت نظامی صهیونیست‌ها به‌مثابهٔ یک‌خانهٔ پوشالی است. حضور و ظهور جدی مقاومت حزب‌الله در لبنان؛ سال‌هاست این هیمنهٔ پوشالی را متلاشی کرده است. به‌خصوص در دو دههٔ اخیر، این موضوع در تضعیف قدرت نظامی اسرائیل مؤثر بوده است.
 
وی افزود: در حال حاضر، قدرت پوشالی رژیم غاصب صهیونیستی به یک عرصهٔ عمومی تبدیل شده است و افکار عمومی جهان، کاملاً شکنندگی، ضعف و عجز را در قدرت نظامی این رژیم احساس و به عینه آن را لمس می‌کند و گروه‌های مقاومت با رشادت و دلاوری، وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند و عملیات نظامی انجام می‌دهند. این اتفاق حائز اهمیتی است که گروه‌های مقاومت فلسطینی به دنیا نشان دادند؛ رژیم صهیونیستی آن چیزی که نشان می‌دهد نیست و این ارتشی که خودش را قدرت دوم دنیا می‌داند در واقع بسیار شکننده و عاجز است.
 
جهان‌شاهی در ادامه خاطرنشان کرد: جامعهٔ فلسطینی بعد از آن تاریخچهٔ سازش و مذاکره‌ای که یاسر عرفات تجربه کرد، به این نتیجه رسید که اساساً در مقابل این دشمن مسلح، باید مسیر مقاومت را در پیش بگیرد و آن مقاومت هم مقاومت مسلحانه است.
 
وی افزود: شهرک‌نشینان اسرائیلی خودشان جزئی از این نقشه جنایت‌کارانهٔ در سرزمین‌های اشغالی هستند. مدت‌هاست که رژیم کودکش، شهرک‌نشین‌ها را مسلح کرده و آن‌ها به مردم فلسطین توهین و حمله می‌کنند. این شهرک‌نشین‌ها خودشان متهم به ظلم‌کردن در حق مردم فلسطین هستند‌. همهٔ دنیا می‌داند که شهرک‌نشین‌ها در غصب و در تضییع حق مردم فلسطین سهیم هستند، و امروز این ناامنی که در سرزمین‌های اشغالی ایجاد شده است پاسخ سال‌ها ظلمی است که شهرک‌نشین‌ها به مردم فلسطین روا داشته‌اند.
 
جهان‌شاهی اظهار کرد: ساکنین سرزمین‌های اشغالی روزبه‌روز نسبت به حاشیه امنی که اسرائیل ادعا کرده و قابل‌نفوذ هست، بی‌اعتمادتر شدند و با اتفاقات اخیر، اعتراضات متعددی به دولت مرکزی رژیم اشغالگر اسرائیل وارد کردند. تظاهرات چند هزارنفری در تل‌آویو برگزار شد و این اعتراضات در بین احزاب و مردم گسترش یافت. نتیجهٔ آن خروج شهرک‌نشین‌ها از سرزمین‌های اشغالی و شلوغ‌شدن فرودگاه بود و نشان داد که اعتماد، سلب شده و به این سادگی هم برنمی‌گردد.
 
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان خطاب به افرادی که حامی اسرائیل هستند، افزود: کشورهای اروپایی، کشورهای آمریکایی مدت‌هاست که وحشت از جریان مقاومت را درک کردند در جنگ سیاسی، در جنگ ۲۲روزه، در عملیات که جسته‌وگریخته از طریق حزب‌الله لبنان و جریان‌ها و گروه‌های مقاومت فلسطین اتفاق افتاده، این وحشت را لمس کردند. با این نفوذپذیری عجیب ارتش اسرائیل و عجزش در تأمین امنیت نوارهای مجاور کرانهٔ غزه و نوار غزه، وحشت بیشتر شده است.
 
وی در پایان تصریح کرد: شهرک‌نشین‌های سرزمین‌های اشغالی مجرم هستند و همهٔ آن‌ها غاصب‌اند و این طور نیست که ما بگوییم ما مردم اسرائیلی داریم که مقصر نیستند. ما با نظامی‌ها می‌جنگیم. هر آن کسی که در سرزمین‌های اشغالی زندگی می‌کند، غاصب است و فلسطینی‌ها هم حق دارند که با غاصب و اشغال‌کننده، برخورد سخت داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار