قیر طرح‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان تامین می‌شود

معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور گفت: به منظور تکمیل هر چه سریعتر طرح‌های بزرگراهی سیستان و بلوچستان قیر مورد نیاز این طرح‌ها تامین خواهد شد.

محمدرضا کدخدا زاده  معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور  در بازدید از عملیات ساخت بزرگراه زابل- زاهدان با ابراز رضایت از طرح‌های راهسازی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به مشکلات در تامین منابع مالی و تخصیص اعتبارات عمرانی، بهترین روش برای فعال سازی طرح‌های عمرانی نظیر راهسازی، تامین قیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز در این بازدید گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های توسعه یافته حمل و نقل بویژه بزرگراه هم از نظر ارتقای ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ای هم از نظر توسعه اقتصادی استان بسیار حائز اهمیت است این اداره کل تسریع در تکمیل طرح‌های راهسازی شمال استان را با وجود مشکلات متعدد نظیربدهی کلان مالی در قالب ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به ارزش بیش‌از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و ۱۱ کارگاه راهسازی و همچنین پل شیله و تقاطع غیر هم سطح در مسیر زابل- میلک در دستور کار قرار داده است.

عطاء اله اکبری با یادآوری عقب ماندگی سیستان و بلوچستان در بخش زیرساخت‌های حمل و نقل جاده‌ای افزود: تکمیل پروژه‌های بزرگراهی در شمال این استان نیازمند ۱۲ هزار میلیارد تومان اعتبار هست که تامین این اعتبارات به عنوان کاری دشوار و سخت نیازمند همکاری و مشارکت دولت و مجلس در سطح کلان ملی است.

وی ادامه داد: حل موانع و مشکلات پیش رو برای توسعه بزرگراه‌های استان برای بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این طرح جزو اولویت‌های اساسی و مهم است و با اختصاص این منابع گام‌های جدی در تکمیل طرح‌های بزرگراهی استان برداشته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در کنار اجرا و تکمیل طرح‌های بزرگراهی با جذب سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان منابع مالی از محل استانی، ملی، ماده ۵۶، تهاتر نفتی و سایر ردیف‌ها برای راه‌های استان شاهد توسعه و جهش ویژه‌ای در بحث توسعه بزرگراه‌ها خواهیم بود.

وی راه را یکی از مهمترین شاخصه‌های پیشرفت در یک منطقه قلمداد و تصریح کرد: برنامه این اداره‌کل توسعه بزرگراهی تمامی راه‌های شریانی شمال استان است و هر سال می‌توانیم در صورت تامین اعتبار حداقل بیش از ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه به طول بزرگراه‌های سیستان و بلوچستان اضافه کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار