تلاش اداره کل صمت جنوب کرمان برای کمک به کشاورزی با احداث صنایع تبدیلی

نشست مشترک مدیرکل صمت جنوب کرمان و رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر بانک کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

نشست مشترک مدیرکل صمت جنوب کرمان، مشاور استاندار در جنوب استان، فرمانداران شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و مدیر بانک کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد.

مسلم مروجی فرد، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان با بیان اینکه پیشرفت جنوب استان مستلزم حمایت مالی از صنایع و معادن است گفت: با توجه به اینکه در جنوب استان دو پتانسیل کشاورزی و معدن وجود دارد، باید صنایع مرتبط با این دو پتانسیل نیز در منطقه به اندازه‌ای ایجاد شود که ضمن جلوگیری از ورود واسطه‌ها به خرید و فروش محصولات کشاورزی، به اشتغال و اقتصاد کشاورزان نیز کمک شود.

او افزایش تعداد صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و خدمات دهی به حوزه کشاورزی را نیازمند حمایت مالی از سرمایه گذاران خواند و گفت: اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان طرح‌هایی نظیر تولید انواع کود‌های شیمیایی، فراوری ذرت، فراوری خرما، بسته بندی انواع سبزی و صیفی، انواع لوله‌های پلی اتیلن، تولید تراکتور و ادوات کشاورزی، انواع نایلون و نایلکس، فراوری سیب زمینی، خوراک و مکمل‌های دامی و... آماده ارائه به سرمایه گذاران دارد که می‌توانند باعث تحولی عظیم در منطقه شوند.

او با اشاره به برگزاری نشست مشترک با فرمانداران شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد، مشاور استاندار در جنوب استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان و مدیر بانک کشاورزی جنوب کرمان، افزود: این نشست مشترک در جهت جلب حمایت بانک کشاورزی از مجوز‌های صادر شده توسط اداره کل صمت جنوب کرمان در حوزه صنایع کشاورزی برگزار شد که نتایج خوبی نیز به دنبال داشت.

مدیرکل صمت جنوب کرمان با اشاره به توافق انجام شده بین اداره کل صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان و بانک کشاورزی عنوان کرد: طبق این توافق دوطرفه نیز مقرر شد واحد‌های صنعتی و معدنی برای گردش مالی در حوزه بانک کشاورزی، نسبت به انتقال حساب‌های خود به این بانک اقدام کنند.

او با بیان اینکه در دولت مردمی آیت الله رئیسی، جنوب کرمان در همه حوزه‌ها بویژه در صنعت و معدن تحول عظیمی را به خود خواهد دید، تاکید کرد: دولت مردمی آیت الله رئیسی نگاه ویژه‌ای به جنوب استان دارد که این مهم باعث همکاری دستگاه‌های دولتی برای پیشرفت این منطقه شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار