آغاز ثبت نام طرح قراردادی تولید گوشت قرمز برای عشایر قزوین

رییس اداره امور عشایر قزوین از آغاز ثبت نام طرح تولید قراردادی گوشت قرمز برای دام سبک با مشارکت عشایر این استان خبر داد.

سعید ابیت رییس اداره امور عشایر قزوین گفت: اختصاص جو چهار ماهه برای پرواربندی دام سبک عشایر (در صورت داشتن بیمه دام)، پلاک کوبی و واکسیناسیون به ازای هر راس دام سبک و تحویل ۱۸۰ کیلوگرم جو از مزایای این طرح است.

وی با اشاره به اینکه مشکل تضامین بانکی در جامعه عشایری مانع استفاده آنان از تسهیلات شده است اظهار کرد: در این طرح متقاضیان طرح تولید قراردادی گوشت قرمز دام سبک عشایر به ازای دریافت جو، باید نسبت به انعقاد قرارداد با شرکت‌های تعاونی عشایری، یک فقره چک صیادی ۱۲۰ روزه به میزان کل جو تخصیص یافته و یا یک فقره سفته به میزان ۱۲۰ درصد قیمت جو تحویل دهند.

ابیت ادامه داد: قیمت جو از مقابل انبار‌های پشتیبانی امور دام استان به ازای هر کیلوگرم ۱۰۳ هزار ریال و در ۲ مرحله پرداخت می‌شود که ۵۰ درصد آن در ابتدای قرارداد و ۵۰ درصد مابقی نیز ۲ ماه پس از انعقاد قرارداد تحویل عشایر خواهد شد.

رییس اداره امور عشایر استان قزوین خاطرنشان کرد: عشایر در پایان مدت قرارداد باید به اندازه قیمت جو تحویلی، گوشت بره نر به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل دهند و یا در صورت اعلام شرکت پشتیبانی، مبلغ جو را پرداخت کنند.

به گفته ابیت، قیمت گوشت تحویلی به قیمت روز و توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام خواهد شد و هزینه‌های حمل و نقل و سود تعاونی نیز برعهده عشایر است.

این مسئول یادآور شد: شرکت‌های تعاونی، اداره امور عشایر و سازمان جهاد کشاورزی در هر لحظه می‌توانند از محل پروار دام‌ها بازدید و راستی آزمایی کنند.

طرح کشاورزی قراردادی در حوزه‌های مختلف طراعی، باغی و دام و طیور از مهمترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در دولت سیزدهم محسوب می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار