ساختِ بازارچه محلی در شهرک شهید مطهری

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، ساختِ بازارچه محلی در شهرک شهید مطهری تصویب شد.

صبح امروز ۲۴ مهرماه، یکصدوچهاردهمین نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با حضور رییس و سایر اعضای شورا و شهردار کرمان برگزار شد.

علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان در این نشست، با اشاره به واقعه ۲۴ مهر، سالروز به آتش کشیده‌شدن مسجد جامع کرمان در سال ۱۳۵۷ از سوی رژیم منحوس پهلوی، یاد شهدای آن واقعه را گرامی داشت.

او با بیان اینکه امروز هم شاهد همان‌دست جنایات از جمله: کشتار مردم بی‌دفاع و بمباران باریکه غزه و به آتش‌کشیدن زن، کودک، بزرگ و کوچک در غزه هستیم، گفت:،اما این غاصبان و جنایتکاران، غافل هستند که اراده خدا، پیروزی حق بر باطل است و این پیروزی اتفاق خواهد افتاد.

سیدمحمد موسوی، دبیر شورای اسلامی شهر کرمان به درخواست شهرداری کرمان درخصوص اعزام گروهی از نوجوانان محله‌های شهر کرمان به شهر مقدس قم اشاره کرد و گفت: شهرداری پیش‌بینی کرده این اعزام، در ۳ دوره انجام شود و هزینه‌ای درخواست کرده که در مجموع مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

 او افزود: این اعزام در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی است که در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان، با ۴  رأی موافق تصویب شده است.

محمود بابایی، رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر کرمان نیز در توضیح این درخواست گفت: این اعزام برای افزایش هویت محله‌ای و جذب نوجوانان و تشویق به استفاده از برنامه‌های فرهنگسرا‌ها است که البته سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمان در هزینه هم بسیار صرفه‌جویی کرده و بخشی از هزینه را افرادی که در این دوره شرکت می‌کنند، پرداخت خواهند کرد.

حسین چناریان، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورا نیز گفت: اعزام نوجوانان به قم، یکی از نکات مثبت ارتباطات فرهنگیِ فرهنگسرا‌های شهرداری است.

 اوبا بیان اینکه شهر قم، بهترین مکان برای اردو‌های فرهنگی، بصیرتی و آموزشی است، افزود: در این شهر، علاوه بر فضای معنوی خاص، امکان استفاده از اساتید مجرب در همه حوزه‌ها وجود دارد؛ هرچند باید مراقبت‌های ایمنی برای سفر نوجوانان صورت گیرد.

در ادامه، این درخواست شهرداری با ۹ رأی موافق و ۲ رأی ممتنع به تصویب رسید.

دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، به ساختِ بازارچه محلی در شهرک شهید مطهری نیز اشاره کرد و گفت: شهرداری در پاسخ اعلام کرده ملکی در شهرک شهید مطهری موجود است؛ ضمن اینکه در اعتبارات امسال سازمان مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری، بودجه آن پیش‌بینی شده است.

او افزود: در کمیسیون خدمات‌شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورا مصوب شد براساس اعتبار موجود، ساختِ بازارچه محلی در این شهرک  طی امسال آغاز و با در نظر گرفتن بودجه، در سال آینده تکمیل شود.

در ادامه، این پیشنهاد با ۱۰ رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار