آغاز عملیات اجرایی ترمیم سیل بند دهستان خرمدشت

عملیات اجرایی ترمیم سیل بند منطقه خرمدشت که بر اثر سیلاب‌های امسال دچار آسیب‌های جدی شده بود، آغاز شد.

فرماندار کوهبنان با بیان اینکه طول ۴ قسمت آسیب دیده حدود ۱۰۰۰ متر است، گفت: پس از پیگیری‌های فراوان از سوی نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی، فرمانداری و مدیر  کل منابع طبیعی استان کرمان، اعتباری برای ترمیم این سیل بند اختصاص داده شده و خوشبختانه در فاز نخست، کارگاه اجرایی ترمیم و بازسازی بیش از ۵۰۰ متر از نقاط آسیب دیده این سیل بند فعال شده و در حال اجرا است.

مجید توکلی افزود: به منظور پیشگیری از سیل عملیات تقویت و ترمیم سیل‌بند‌ها در مناطق بالا دست دهستان خرمدشت در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود تا بهمن ماه علمیات تقویت سیل‌بند‌ها به پایان برسد.

او تصریح کرد: پروژه ترمیم پخش سیلاب حوزه خرمدشت در بالا دست این دهستان با اعتباری بالغ بر شش میلیارد تومان در حال انجام  است.

فرماندار کوهبنان بیان  داشت: ترمیم چهار بند خاکی با تراکم ۹۵ درصد به حجم ۴۰ هزار متر مکعب همراه با ساخت ۶ عدد سرریز سنگ و ملات به حجم ۱۰۰۰ مترمکعب با خاک برداری محل کانال آبرسان به حجم ۲۰ هزار مترمکعب در حال اجراست.

او ابراز داشت: با توجه به کوهستانی بودن شهرستان کوهبنان و شیب زیاد زمین ترمیم و  احداث سیل بند در بالا دست شهرک‌های جوانان، امام صادق (ع)، شهید سلیمانی و امام رضا (ع) شهر کوهبنان و‌ چندین نقطه در بخش طغرالجرد در دستور کار قرار دارد.

توکلی گفت: در آستانه زمستان لایه روبی رودخانه‌های فصلی در شهرکوهبنان و بخش طغرالجرد با مساعدت شهرداری‌ها انجام خواهد شد.

او افزود: جا دارد شهرداری‌های کوهبنان و کیانشهر با لایه روبی جوی‌های آب نسبت به بررسی مسیر‌های هدایت آب‌های سطحی عنایت ویژه‌ای داشته باشند تا در صورت بارش باران و جاری شدن سیلاب‌ها شاهد خسارت نباشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار