اجرای ۲۷ کیلومتر فیبر نوری در آذربایجان غربی

مدیرکل فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: برای توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها ۲۷ کیلومتر فیبر نوری در مناطق مختلف استان اجرا شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربیدر گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در قالب پروژه نهضت ملی توسعه فیبرنوری منازل و کسب و کار‌ها بیش از ۴۵ کیلومتر حفاری و ۲۷ کیلومتر فیبرکشی در مناطق مختلف استان شده است.

قاسم جلیلی‌نژاد اظهار کرد: این پروژه در استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی از تیرماه سال جاری آغاز شده و طی طراحی انجام شده برای خوی در عرض یک سال ۸۰ کیلومتر حفاری جهت نصب میکروداکت ۷ کاناله اجرایی شود.

وی افزود: در شهر خوی در حال حاضر ۳۴ کیلومتر حفاری و تعداد ۴۵۸ عدد سرپست نوری در معابر شهری نصب و حدود ۲۷ کیلومتر فیبر کشی در داخل میکروداکت شده است و  این پروژه ۴۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امید است تا پایان مهر ماه پروژه در برخی نقاط شهری وارد مرحله بهره برداری نیز برسد.

جلیلی نژاد بیان کرد: پروژه نهضت ملی توسعه فیبرنوری در شهرستان سلماس نیز از شهریورماه امسال آغاز و طبق طراحی انجام شد مقرر است در عرض شش ماه ۲۸ کیلومتر حفاری برای نصب میکروداکت ۷ کاناله اجرایی شود که از این مقدار در حال حاضر ۵/۱۱ کیلومتر حفاری و تعداد ۷۰ عدد سرپست نوری در معابر شهری نصب و از این حیث پروژه پیشرفت ۴۰ درصدی دارد.

مدیر کل ارتباطات استان با اشاره به مشکلات به وجود آمده در استان برای توسعه این پروژه در شهر‌های دیگر گفت: در شهرستان مهاباد نیز پروژه از مرداد ماه سالجاری کلید خورده که متاسفانه بخاطر اختلاف پیمانکار اجرایی با اپراتور صبانت متوقف شده و به همین جهت پروژه پیشرفت چندانی ندارد که مقرر است ظرف چند روز آینده طی جلساتی این موضوع بررسی و راهکار لازم ارائه شود.

جلیلی نژاد با اشاره به علت عقب ماندگی توسعه پروژه در مرکز استان افزود: اجرای فیبر نوری در شهرستان ارومیه نیز پس از کش و قوس‌های فراوان در خصوص قرارداد با شهرداری ارومیه بلاخره مجوز حفاری توسط شرکت دریافت شد که از چند روز آینده این پروژه در شهر ارومیه آغاز می‌شود.

وی خبر داد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، اجرای پروژه فیبرنوری شهرستان سردشت نیز در دست طراحی بوده که با اتمام طراحی تا یک ماه آینده این شهرستان نیز وارد فاز اجرایی می‌شود.

علاوه بر شهر‌های اعلام شده ۲۴ شهر استان نیز با امضای یک طرفه قرارداد توسط شهرداری‌ها آماده اجرای پروژه است که در ماه‌های آتی با افزایش نیروی پیمانکاری در استان توسط اپراتور صبانت، اجرای پروژه در استان سرعت مطلوبی می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.