خدمت رسانی نیرو‌های راهداری چهارمحال و بختیاری در پی بارش باران

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی نیرو‌های راهداری در نقاط پرخطر استان درحال خدمت رسانی به مردم هستند.

روح‌الله غلامی اظهار داشت: هرساله نخستین بارش در فصل پاییز خطرآفرین و موجب لغزندگی جاده‌ها می‌شود چرا که ترکیب آب باران و آلاینده‌هایی نظیر روغن ماشین در کف جاده‌ها سبب لغزندگی محور‌ها می‌شود و باید در چنین مواقعی با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله بین خودرو‌ها توانایی قدرت کنترل ماشین را حفظ کرد.

وی افزود: با توجه به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی و دستور مدیریت بحران استان مبنی بر آمادگی نیرو‌های امدادی و خدماتی، نیرو‌های راهداری در نقاط پرخطر استان مستقر و مشغول خدمات‌رسانی به مسافران هستند.

غلامی اضافه کرد: بارش باران بنا بر اعلام سازمان هواشناسی تا پایان وقت پنجشنبه ادامه دارد و تاکنون حادثه‌ای در محور‌های استان گزارش نشده و تردد‌ها روان و عادی است.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: مدیریت راهداری زمستانی و ایجاد ترددی روان در این فصل یکی از وظایف اصلی وخطیر این اداره‌کل است که از ۱۴ آبان‌ماه تا ۱۵ فروردین با پشتیبانی پلیس‌راه، هلال‌احمر و همه پرسنل این اداره انجام می‌شود.

غلامی یادآور شد: این اداره‌کل عهده‌دار حفظ و نگهداری، پشتیبانی و بازگشایی ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه، ۷۳۲ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۸۸ کیلومتر راه روستایی و در مجموع ۳ هزار و ۷۷۲ کیلومتر کل‌راه‌های استان به منظور تسهیل در امر تردد روان جهت ناوگان حمل‌ونقل جاده‌های درون و برون استانی است.

وی با اشاره به استقرار ۴۲ اکیپ راهداری در جاده‌های ارتباطی استان، ادامه داد: ۴۵۰ نفر نیروی انسانی و ۲۹۸ دستگاه ماشین‌آلات سبک، نیمه‌سنگین، سنگین و تراکتور برف‌روب برای راهداری زمستانه استان ساماندهی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار