هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری در شورای راهبری تصادفات چهارمحال و بختیاری که با حضور سردار حسن مؤمنی رییس پلیس‌راه کشور برگزار شد گفت: پارسال برای اقدامات راهداری در این استان ۶ هزار میلیارد ریال هزینه شد که این اعتبار باید امسال حداقل به ۱۰ هزار میلیارد ریال افزایش یابد.

روح الله غلامی تصریح کرد: در نیمه نخست امسال هزار و ۱۵۰ کیلومتر خط‌کشی در جاده‌های چهارمحال و بختیاری انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳ درصد افزایش دارد.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: در این مدت ۹ هزار و ۵۰۰ متر حفاظ بتُنی (نیوجرسی) با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار در جاده‌های استان نصب شد.

معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری نیز گفت: یک درصد بار و ۲.۵ درصد ناوگان کشور در این استان فعال است و سالانه پنج میلیون تُن بار، چهار میلیون مسافر و پنج هزار تُن بار ترافیکی در استان جابجا می‌شود.

حسین مالکی به ایمن‌سازی ۲۰ مدرسه در حاشیه راه‌های چهارمحال و بختیاری در سال ۱۴۰۱ اشاره و تاکید کرد: هم‌اکنون سه مرکز معاینه فنی با انجام سالانه ۳۳ هزار ۴۵۱ فقره معاینه در استان فعالیت می‌کند.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون ۲۲ هزار راننده در ناوگان عمومی حمل‌ونقل عمومی چهارمحال و بختیاری فعال هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جُرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: برخی از جان باختگان در تصادفات با جاده‌ها آشنا نیستند و در این راستا باید نقاط حادثه‌خیر آشکارسازی و رفع شود.

سید محمد موسوی تجهیز تمامی گشت‌های پلیس به دستگاه الکل‌سنج تنفسی را ضروری اعلام و تاکید کرد: در این راستا علاوه بر اعتبارات دولتی از ظرفیت بیمه‌ها، خیران نیک‌اندیش و جریمه‌های جایگزین حبس بهره‌گیری شود.

وی با اشاره به لزوم آموزش فرهنگ ترافیک با هدف ایمن شدن رانندگی افزود: در این راستا باید به تمامی رانندگان اتوبوس، کامیون و تاکسی‌های درون‌شهری و برون‌شهری و رانندگان دستگاه‌های اجرایی آموزش داده شود.

موسوی تصریح کرد: اطلاع‌رسانی صحیح از اوضاع جوی، لغزندگی جاده و یا حوادث مهم ترافیکی، هماهنگی ساعات کاری دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و اصناف با بار ترافیکی سنگین و همچنین پاک‌سازی حریم جاده‌ها می‌تواند به ارتقای رانندگی و کاهش تصادفات کمک کند و در این راستا دادستانی آماده همکاری با اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری است.

وی یادآور شد: به‌همین منظور راه‌اندازی سرویس ویژه کارمندان دستگاه‌های اجرایی می‌تواند در کاهش تردد خودرو‌ها در زمان ترافیک تاثیرگذار باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار