پیگیری تکمیل سد عمارت در دستور کار قرار گرفت

دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان اردبیل گفت: پیگیری اتمام پروژه سد مخزنی عمارت در دستور کار قرار گرفت.

جلال آفاقی در بازدید از سد عمارت گفت: پیگیری اتمام پروژه بزرگترین سد مخزنی استان و علت تأخیر در اجرای آن، در دستور کار معاونت حقوق عامه دادسرا قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان اردبیل با اشاره به اهمیت پروژه سد عمارت به عنوان بزرگترین سد مخزنی استان اردبیل از تأخیر در اجرای این پروژه مهم استانی انتقاد کرد و افزود: پیگیری این موضوع در راستای صیانت از حقوق مردم است.

او بیان کرد: با نظارت‌های اداری و میدانی بر عملکرد مدیران ذیربط در بحث تملک اراضی باقیمانده و تعیین تکلیف روستاهای واقع در مخزن و همچنین تدابیر لازم در جهت مساعدت روستاییان برای تخلیه محل و اجرای زیرساخت‌های اولیه و ضروری برای آن‌ها در محل‌های جدید و نیز رفع معارضین محلی، اقدامات مؤثری صورت گرفته است.

آفاقی گفت: با پیگیری و مدیریت معاونت حقوق عامه دادستانی اردبیل و اقدامات مؤثر دستگاه قضائی شهرستان‌های محل در دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی، عملیات پیش آبگیری سد یاد شده در اول خرداد ۱۴۰۱ شروع شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکزی استان اردبیل افزود: از آن تاریخ تاکنون به حول و قوه الهی حدود ۵۰ میلیون متر مکعب ذخیره سازی آب صورت گرفته که در جلوگیری از خروج آب از کشور و مهار سیلاب‌های اخیر در شهرستان‌های شمالی استان نقش بسزایی داشته است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.