معرفی نفرات برتر جشنواره بازی‌های بومی و محلی خوی

نفرات برتر دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذا‌های سنتی خوی معرفی شدند.

دومین جشنواره بازی‌های بومی و محلی و غذا‌های سنتی خوی  به مناسبت گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش با حضور دوستداران بازی‌های بومی و محلی، امام جمعه و فرماندار در شهر گردشگری فیرورق این شهرستان برگزار شد.

در این جشنواره   ۲۰۰ نفر در قالب ده گروه بازی‌های بومی و محلی و غذا‌های سنتی توانمندی‌های خود را در رشته‌های مختلف به نمایش گذاشتند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در این جشنواره ۲۰۰ نفر از علاقه‌مندان به رشته‌های ورزشی سنتی با هم رقابت کردند
علی اکبرلو افزود: اسب سواری با اسب نژاد‌های مختلف، دال پلان، چوب بازی، طناب کشی، قّییش قاپدی و کشتی آشیرما از جمله رشته‌های ورزشی سنتی بودند که با اهدای لوح از برندگان این بازی‌های سنتی تجلیل شد .

وی ادامه داد: برگزاری آیین‌های سنتی از جمله موسیقی سنتی عاشیقی که از قدیم به عنوان سنت دیرینه این شهرستان نیز شناخته می‌شود، از دیگر برنامه‌های این دوره از جشنواره بازی‌های بومی و محلی بود.

رئیس اداره ورزش و جوانان خوی اضافه کرد: در این جشنواره، غرفه‌های غذا‌های سنتی خوی از جمله دُلمه و کوفته و نیز فرآورده‌های آرد از قبیل نان سنتی، اَردَک نیز برای مشاهده عموم مردم به نمایش گذاشته شده بود.

رییس اداره ورزش و جوانان خوی با بیان اینکه از شرکت کنندگان در این جشنواره با اهدای هدایایی قدردانی شد، اظهار کرد: در تلاش هستیم تا جشنواره بازی‌های بومی و محلی در خوی را با حضور نمایندگانی از استان‌های مختلف کشور به زودی در خوی برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.