ساماندهی و مرمت جداره بافت تاریخی ماکو

رئیس میراث‌فرهنگی ماکو گفت: عملیات ساماندهی و مرمت جداره بافت تاریخی شهر ماکو با الگوگیری از معماری اصیل منطقه آغاز شد.

آغاز عملیات ساماندهی و مرمت جداره بافت تاریخی ماکو 

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اظهار کرد: فصل ششم مرمت و ساماندهی محور گردشگری بافت تاریخی ماکو با الگوگیری از سنگفرش جداره مقابل ساختمان آتش‌نشانی ماکو موسوم به دئیرمان‌اوستو در حال انجام است.

علی خورابلو با بیان اینکه اعتبار اختصاص یافته در این فصل برابر با پنج میلیارد ریال است، افزود: در این عملیات با استفاده از لاشه‌سنگ ورقه‌ای تراورتن ماکو در حدود ۳۰۰ مترمربع دیوارچینی و اجرای پی، تثبیت و اصلاح فرورفتگی‌ها و ایجاد شیب مناسب سنگفرش و بندکشی انجام می‌شود. 

وی ادامه داد: عملیات ساماندهی بافت تاریخی ماکو از سال ۱۳۹۶ تا امروز در شش فصل با ساماندهی و مرمت جداره پارک خنجرخان شروع و با نماسازی والیبال میدانی، اجرای دیوار‌های مسیر حالواقاپان، مرمت پنجره‌ها، دیواره و نرده بیرونی مسجدجامع، بوغدامیدانی و دو فصل سنگفرش مسیر پیاده‌رو خیابان طالقانی از تقاطع امیرکبیر تا چهارراه مرکزی میدان امام حسین و دییرمان اوستو ادامه داشته است. 

خورابلو تصریح کرد: با توجه به ضرورت احیای الگو‌های بومی و سنتی برای محور‌های مختلف بافت تاریخی مطابق با طرح‌های مطالعاتی مصوب و ابلاغی آن از مالکان و بهره‌برداران اصلی این محدوده که قصد اجرای طرح در محدوده بافت تاریخی را دارند درخواست می‌شود حتما از دفترچه الگوی ضوابط بافت تبعیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.