اشتغال ۳۵۰۰ نفر از زندانیان آذربایجان غربی

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: بیش از ۳۵۰۰ نفر از زندانیان استان در کارگاه‌ها و واحد‌های تولیدی داخل و خارج از زندان اشتغال دارند.

ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان در حاشیه دوازدهمین جلسه هیات اجرایی بنیاد تعاون زندانیان استان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: امروز دوازدهمین جلسه بنیاد تعاون زندانیان با دستور کار توسعه اشتغال و حرفه آموزی زندانیان با حضور اعضاء برگزار شد.

 وی ادامه داد: سیاست اصلی و کلی دستگاه قضایی در بحث اصلاح و تربیت به عنوان یکی از اهداف مجازات ها، حرفه آموزی و آموزش مهارت و اشتغال زندانیان است که قطعاً این سیاست باعث می‌شود تکرار جرم و بازگشت به زندان و چرخه بزهکاری را نداشته باشیم.

عتباتی افزود: با تلاش‌های هم مجموعه هیات اجرایی بنیاد تعاون و هم زحمات همکاران قضایی و مسئولین اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی وضعیت اشتغال مناسبی را شاهد هستیم و تا به امروز ۵۳ دصد از واجدین شرایط اشتغال که حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر می‌باشد در کارگاه‌های داخل و خارج از زندان بنیاد تعاون و نیز در داخل بند‌ها به صورت نشسته مشغول به کار هستند که این رقم با توجه به وضعیت و ویژگی‌های خاص زندان‌ها و زندانیان استان مطلوب است، البته تلاش بر توسعه اشتغال است چرا که عواید اشتغال برای خود زندانی و خانواده وی می‌باشد.

رئیس کل دادگستری استان گفت: تلاش بر این است با طرح‌های خوبی که امروز مصوب گردید اشتغال زندانیان توسعه یابد، مانند فعال سازی یک واحد تولیدی کابینت سازی و صنایع چوب و تثبیت و نهایی کردن کشت و صنعت هم در سردشت و هم در منطقه آزاد ماکو تا نقطه عطفی باشند در حوزه اشتغال زندانیان و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح‌ها اشتغال زندانیان استان را از ۵۳ درصد به بالای ۷۰ درصد برسانیم.

رئیس شورای قضایی استان به دغدغه دستگاه قضایی و زندان‌های استان پرداخت و گفت: یکی از دغدغه‌هایی که هم مجموعه قضایی و هم زندان با آن مواجه است بحث تکرار جرم و بازگشت به چرخه بزهکاری برخی از زندانیان بعد از اتمام دوره محکومیت است و یکی از مصوبات این جلسه توسعه اقدامات در برنامه‌های مراقبتی پس از خروج از زندان است.

وی ادامه داد: براساس این مصوبه بنیاد تعاون زندانیان استان متعهد شد، بخشی از این زندانیان که آزاد می‌شوند و در دوره محکومیتشان مشغول به کار بودند، کماکان در کارگاه‌های خارج از زندان تحت حمایت بوده و به اشتغال خود ادامه دهند و حقوق دریافت کنند تا بتوان به مرور از طریق ظرفیت‌های بخش خصوصی در کارگاه‌های آن‌ها مشغول به کار شوند که قطعاً از تکرار جرم و بازگشت به زندان جلوگیری خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.