آستان مقدس امامزادگان آذربایجان‌غربی عزاداران حسینی را میزبانی می کنند

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: بارگاه ۱۳ امامزاده در این استان آماده میزبانی از عزاداران در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شدند.

معاون اداره‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بارگاه ۱۳ امامزاده در این استان آماده میزبانی از عزاداران در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی شدند.

حجت‌الاسلام سیف‌الله رستملو افزود: امامزادگان سید بهلول و شیخ نوایی خوی، امامزاده غریب حسن، محمد و ابراهیم و سراج الدین ارومیه و تکیه حضرت عباس از جمله امامزاده‌ها و بقعه‌هایی هستند که میزبان عزاداری‌های تاسوعا و عاشورای حسینی خواهند بود.

وی اظهار کرد: بصیرت عاشورایی و شمیم حسینی از جمله برنامه‌هایی است که در طول ماه محرم در امامزادگان برگزار شده و تا پایان ماه صفر ادامه خواهد یافت.

به گفته وی، بقعه متبرکه امامزاده سراج الدین ارومیه در ایام محرم هر شب شاهد برگزاری عزاداری حسینی است.

حجت الاسلام رستملو اضافه کرد: از سوی موقوفاتی که قید مکان ندارند، یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال جهت پخت غذا برای ۲۷ هیات در ارومیه و یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برای ۲۶ هیات در شهرستان خوی مساعدت شده است.

وی یادآور شد: مرکز افق امام علی (ع) در ارومیه از اول محرم تا امروز روزانه ۵۰۰ تا ۷۰۰ پرس غذا، پخت و پز کرده و در بین خانواده‌های تحت پوشش کمیته امام (ره)، بهزیستی و خانواده‌های زندانیان توزیع کرده است.

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: مجموعا موقوفات متصرفه و غیر متصرفه در طول ایام محرم ۵۷ هزار پرس غذای گرم اطعام داده‌اند و این روند تا تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه دارد و ۱۴ هزار غذای گرم نیز در تاسوعا و عاشورای حسینی تهیه و توزیع خواهد شد.

اعزام  مُبلّغ از قم به امامزاده‌های آذربایجان غربی

وی افزود: همچنین ۱۶ مبلّغ از قم به امامزاده‌های مناطق مختلف این استان اعزام شده و در حال فعالیت هستند؛ همچنین پنج مبلّغ بومی نیز علاوه بر این تعداد به امامزاده‌ها برای تبلیغ اعزام شده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.