خراسان رضوی سال زراعی جدید را پر باران آغاز کرد

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: میانگین بارش این استان در نخستین ماه سال زراعی جدید (مهرماه) پنج میلیون و ۶ دهم میلیمتر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته و دوره آماری افزایش چشمگیری داشته است.

آذر رضایی پور با بیان اینکه سال زراعی هر ساله از ماه مهر آغاز می شود، گفت: میانگین بارندگی ها در خراسان رضوی طی مهرماه پارسال و دوره آماری بلند مدت به ترتیب یک و سه و سه دهم میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: شهرستان های قوچان، درگز و مشهد در مهرماه سال زراعی گذشته به ترتیب با ۱۹ و هشت دهم میلیمتر، ۱۴ و چهار دهم میلیمتر و ۱۴ میلیمتر بیشترین بارندگی را در خراسان رضوی به ثبت رسانده اند.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: مشهد مهرماه سال گذشته فقط یک دهم میلیمتر بارندگی داشت، در حالیکه میانگین بارش این کلانشهر در دوره آماری معادل پنج و چهار دهم میلیمتر است.

وی تصریح کرد: در میان ۲۰ شهرستان دارای ایستگاه هواشناسی استان، شهرستان های بردسکن، تایباد، خواف، کاشمر، گناباد، بجستان و ریوش هیچ بارندگی را در مهرماه گذشته به ثبت نرسانده اند.

رضایی پور تصریح کرد: طبق تحلیل نقشه های هواشناسی، بارندگی های فصل پاییز امسال نسبت به سال های گذشته بیشتر خواهد بود که مناطق شمالی و غربی بیشترین سهم را از این بارندگی ها خواهند داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار