پایاب ورودی قنات گوهرریز جوپار، مرمت و ساماندهی می‌شود

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات گوهرریز جوپار از مرمت و ساماندهی پایاب ورودی قنات ثبت جهانی گوهرریز جوپار با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیون تومان خبر داد.

امین ماهانی با اشاره به مرمت و ساماندهی پایاب ورودی قنات ثبت جهانی گوهرریز جوپار با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیون تومان، گفت: علاوه بر اجرای عملیات بیان شده، بخشی از ورودی پایاب قنات گوهرریز نیز سنگ فرش شده است.

او افزود: ساماندهی محوطه اطراف و ورودی قنات گوهرریز جوپار برای ورود و خروج گردشگران، یکی از اولویت‌های این پایگاه بوده که خوشبختانه در دستور کار قرار گرفته است. 

مدیر پایگاه میراث جهانی قنات گوهرریز جوپار با اشاره به بازدید ماهانه ۲۰۰ گردشگر از قنات ثبت جهانی گوهرریز جوپار با همکارس شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، بیش از ۲ هزار گردشگر در قالب ۲۰ تور از این قنات جهانی دیدن کرده‌اند و امیدواریم بتوانیم با برنامه‌های مختلف بر تعداد این علاقه‌مندان بیافزاییم.

او تصریح کرد: شهر ییلاقی جوپار در کنار قنات گوهریز،دارای جاذبه‌های طبیعی و مذهبی هم است که گردشگران می‌توانند با برنامه‌ریزی مناسب از این جاذبه‌ها دیدن کنند.

برچسب ها: ثبت جهانی ، سنگ فرش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار