کاهش معنادار نرخ بیکاری کرمانشاه در فصول گذشته

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با اشاره به کاهش معنادار نرخ بیکاری کرمانشاه در فصول گذشته، گفت : دستاورد‌های مثبت اقتصادی را باید مدام تکرار کنیم تا در دل مردم امید ایجاد کند.

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در نخستین همایش خدمات کسب و کار که امروز (اول آبان) در کرمانشاه برگزار شد، از بهبود شاخص‌های اقتصادی استان کرمانشاه یاد کرد و گفت : خوشبختانه در ۹ ماه گذشته نرخ بیکاری استان کرمانشاه روند کاهشی معناداری داشته و در حالیکه در برخی ایام رتبه اول بیکاری کشور را داشتیم، از این جایگاه فاصله گرفته ایم.

وی با بیان اینکه سرعت کاهش نرخ بیکاری در کرمانشاه تقریبا سه برابر میانگین کشور بوده، تاکید کرد: در کنار کاهش نرخ بیکاری، دستاورد‌های اقتصادی مثبت دیگری از جمله کاهش نرخ تورم استان و بهبود پنج پله‌ای جایگاه کرمانشاه در شاخص فضای کسب و کار را شاهد بوده ایم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استان کرمانشاه با انتقاد از اینکه با وجود همه این دستاورد‌های مثبت اقتصادی وجهه‌ای از کرمانشاه به نمایش گذاشته می‌شود که "ما نمی‌توانیم"، بیان مکرر دستاورد‌های اقتصادی را برای فاصله گرفتن از این چهره کرمانشاه ضروری خواند.

محمدی معتقد است، بازگو کردن دستاورد‌های مثبت اقتصادی باعث ایجاد امید و انگیزه در جامعه و خصوصا جوانان خواهد شد.

وی سپس از دو نقطه ضعف جدی که در کرمانشاه وجود دارد یاد کرد که یکی از آن‌ها عدم ارتباط موثر بخش‌های مختلف خصوصا صاحبان کسب و کار‌ها با یکدیگر است که باعث می‌شود نتوانند با یکدیگر هم‌افزایی داشته باشند و عنوان کرد: نقطه ضعف دوم ما در حوزه تبلیغات و ارائه گزارش عملکرد است که گاهی بیان اقدامات را ریا می‌دانیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه از اهمیت حمایت از بخش خصوصی به عنوان خط مقدم جنگ اقتصادی نیز یاد و خاطرنشان کرد: خدمت به بخش خصوصی را وظیفه خود می‌دانیم و اگرچه ادعا نمی‌کنیم که همه مشکلات بخش خصوصی را می‌توانیم حل کنیم، اما حداکثر تلاش خود را برای رفع این مشکلات انجام خواهیم داد.

محمدی گریزی هم به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی زد و عملیات طوفان الاقصی را در ۷۵ سال گذشته بی سابقه دانست و گفت: این عملیات از دو جهت پیروزی به همراه داشت، اول اینکه اسرائیل که ادعا داشت ششمین ارتش دنیا را دارد زمین‌گیر شده و دوم اینکه بار دیگر موضوع فلسطین و قدس را در سراسر دنیا زنده کرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه مظلومیت مردم فلسطین و بصیرت مردم جهان را نیز دو بعد دیگر موضوع عملیات طوفان الاقصی دانست که نباید از آن غافل شویم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.