فنلاند: آسیب به خط لوله گازی بالتیک کانکتور ناشی از برخورد لنگر کشتی بوده است

پلیس فنلاند می‌گوید آسیب به خط لوله گازی بالتیک کانکتور به دلیل برخورد لنگر یک کشتی رخ داده است.

آسیب به خط لوله گازی بالتیک کانکتور در دریای بالتیک دومین مورد از آسیب به خطوط انتقال گاز در این منطقه پس از انفجار خط لوله نورد استریم روسیه محسوب می‌شود. گرچه کشور‌های اروپایی در ابتدا آسیب به این خط لوله گازی را مربوط به خرابکاری روسیه اعلام کرده بودند، اما شواهد جدید حاکی از چیز دیگری است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، پلیس فنلاند امروز (سه شنبه) اعلام کرد: آسیب به خط لوله بالتیک کانکتور که در اوایل ماه جاری میلادی رخ داد ناشی از برخورد لنگر غول پیکر یک کشتی بوده است، اما هنوز زود است که بگوییم این اتفاق تعمدا رخ داده یا ناشی از یک اشتباه بوده است. 

محققان درباره این حادثه از کشف یک لنگر گم شده در بستر دریا و نزدیکی محلی که این خط لوله در هشتم اکتبر دچار آسیب شده بود خبر می‌دهند و در حال بررسی به منظور مشخص شدن اینکه این لنگر متعلق به یک کشتی چینی است، هستند. 

پلیس فنلاند پیش‌تر گفته بود حادثه مربوط به خطوط انتقال نفت بالتیک کانکتور ناشی از برخورد جسم خارجی بوده است، اما سوال اصلی هم اینک پیرامون این است که این حادثه یک خرابکاری بوده و یا به صورت تصادفی رخ داده است؟

ادرگارز رینکویکس، رئیس جمهور لتونی پیش‌تر پیشنهاد داده بود اگر مشخص شود مسکو در حادثه رخ داده برای این خط لوله گازی دست داشته باشد، کشتی‌های روسی اجازه عبور از دریای بالتیک را نداشته باشند.

مقامات کرملین از همان ابتدا دست داشتن روسیه در این حادثه دریایی را رد کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار