سند دار شدن ۳۷ درصد اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۶.۷ درصد اراضی کشاورزی استان در قالب حدنگاری اراضی، سنددار شده است.

حشمت الله اکبریان گفت: ۹۹ درصد اراضی ملی و ۳۶.۷ درصد اراضی کشاورزی این استان در قالب طرح حدنگاری، سنددار شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد اراضی استان ملی بوده و تمام اراضی کهگیلویه و بویراحمد در سامانه کاداستر ثبت شده است، عنوان کرد: مساحت استان یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار بوده که حدود یک میلیون و ۳۶۲ هزار هکتار آن اراضی ملی است.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: اجرای طرح حدنگاری اراضی در پیشگیری از زمین‌خواری، ساماندهی بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌های دولت و اجرای طرح‌های بخش خصوصی نقش بسزایی دارد و در واقع انحراف در این حوزه به کمترین حد ممکن خواهد رسید.
 
وی افزود: طرح حدنگار اراضی سال ۹۲ با هدف جلوگیری از ورود پرونده‌های حقوقی به دستگاه قضایی و جلوگیری از اختلافات ملکی تصویب و ابلاغ شد.
 
اکبریان با اشاره به اینکه در این طرح حدبندی اراضی با خطای کمتر از ۲۰ سانتی متر بوده که این اندازه نیز قابل احیا است، یادآور شد: انجام این طرح رایگان بوده و بدون هیچ‌گونه هزینه‌ای برای نقشه‌برداری و صدور سند اقدام و در نهایت سند مالکیت تک برگ در اخیار مالکین قرار می‌گیرد.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با اجرای کامل این طرح تعداد اختلافات ملکی به حداقل ممکن می‌رسد تا جایی که هم‌اکنون شاهد کاهش پرونده‌های با مضمون اختلاف ملکی هستیم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.