علم تجارت در چهارمحال و بختیاری به تقویت نیاز دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: علم تجارت در استان باید تقویت شود که این مهم با رونق در حوزه آموزش محقق می‌شود.

شهرام زارع فارسانی با بیان اینکه علم تجارت در استان باید تقویت شود که این مهم با رونق در حوزه آموزش محقق می‌شود اظهار کرد: در این راستا هر ۲ هفته یک‌بار اتاق‌های مشترک ایران و کشور‌های دیگر میهمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری خواهند شد.

وی نگاه گذشته برای توسعه چهارمحال و بختیاری را بر محور دامپروری و کشاورزی دانست و افزود: به‌همین منظور به صنعت این استان توجه جدی نشده بود.

زارع تاجرپروری در چهارمحال و بختیاری را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اعلام و تصریح کرد: پارسال سه میلیون و ۵۰۰ هزار کالا از چهارمحال و بختیاری به پاکستان صادر شد که ۲میلیون و ۵۰۰ هزار دلار آن مختص شیر خشک نوزاد بود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: انواع مخمر‌های فعال، کف‌پوش‌ها و نخ پلی‌استر از دیگر محصولات صادراتی این استان به پاکستان است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به تولید گز بلداجی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برند‌های گز در کشور اظهار داشت: تقویت تجارت و صادرات گز این استان به کشور‌های دیگر در اولویت قرار دارد.

زارع با اشاره به ظرفیت چهارمحال و بختیاری در حوزه تولید ماهیان سردابی و رتبه نخست این استان در کشور گفت: صادرات گوشت قرمز از این استان به پاکستان می‌تواند در دستور کار قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.