بهره‌برداری از دو هزار و ۲۰ مدرسه جدید در کشور

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: امسال دو هزار و ۲۰ مدرسه و فضای آموزشی در کشور به بهره‌برداری رسید.

حمیدرضا خانمحمدی در سفر به چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امسال از دو هزار و ۲۰ فضای آموزشی مورد بهره برداری در کشور، ۴۰ فضای آموزشی با ۱۲۰ کلاس درس و ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع در چهارمحال و بختیاری افتتاح شد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رییس نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ درصد مدارس احداث شده و در دست احداث کشور خیری است.

وی با اشاره به اهمیت احداث و نوسازی مدارس گفت: در توزیع اعتبارات و همچنین مصوبات سفرهای استانی هیات دولت، توجه به آموزش و پرورش باید در اولویت قرار گیرد.

به گفته وی، فضای آموزشی، متن و معلم از ارکان مهم نظام تعلیم و تربیت است و باید هر سه رکن در کنار هم باشند.

خانمحمدی اظهارداشت:در سال تحصیلی جدید ۱۶ میلیون دانش‌آموز اول مهر سر کلاس درس حاضر شدند، که توجه به احداث فضای آموزشی مناسب در اولویت قرار دارد.

وی به پراکندگی بالای روستاها در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته به بحث معلم و دانشگاه فرهنگیان کم‌توجهی می‌شد، در حالی‌که هم‌اکنون مقام معظم رهبری بر احیای دانشگاه فرهنگیان برای تامین و تربیت نیروهای پرتوان ایثارگر و مخلص تاکید داشته‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از ظرفیت خیرین برای مدرسه‌سازی تاکید کرد و گفت: مدارس پایگاه تربیت نیروی انسانی و نسل آینده کشور است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش به نقش بی‌بدیل آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کوچک انگاری آموزش و پرورش خطای راهبردی است.

به گفته وی، توسعه فضاهای آموزشی زمینه‌ساز توسعه زیرساخت‌های مختلف از جمله راهسازی، اشتغال و تامین سایر زیرساخت‌هاست.

وی در ادامه با اشاره به جنایات اخیر رژیم اشغالگر قدس در کشتار کودکان و مردم بی‌دفاع غزه گفت: امروز ذلت و درماندگی رژیم کودک‌کش اسرائیل را با چشم می‌بینیم، البته این اتفاق و صحنه‌ها برای کودکان و زنان غم‌انگیز است و همه کشورهای حامی اسرائیل برای رهایی از این منجلاب تلاش می‌کنند، اما حماس با کمترین امکانات تلاش‌های خود را انجام می‌دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار