۷۶۶ داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کردند

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی گفت: ۷۶۶ نفر برای نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه های دهگانه در استان داوطلب شدند.

۷۶۶ داوطلب نمایندگی مجلس در آذربایجان‌غربی ثبت‌نام کردند

 رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌غربی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به پایان ثبت‌نام نهایی از داوطلبان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی گفت: طی ۷ روز،  ۷۶۶ نفر داوطلب با مراجعه به سامانه وزارت کشور ثبت نام خود را قطعی کرده‌اند و برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شدند.

رضا ابراهیمی روز چهارشنبه افزود: از این تعداد، ۶۸۵ نفر شامل ۸۹ درصد مرد و ۸۱ نفر شامل ۱۱ درصد کل ثبت نامی‌ها تاکنون زن هستند.

وی تصریح کرد: تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس از استان آذربایجان غربی در مقایسه با دوره یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که ۵۳۴ نفر بود ۴۳ درصد افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: در مدت ۷ روز گذشته  ۲۸۴ نفر از حوزه انتخابیه ارومیه، ۵۴ نفر از حوزه سلماس، ۳۶ نفر از مهاباد و ۳۲ نفر از بوکان، ۲۴ نفر از حوزه انتخابیه سردشت، پیرانشهر و میرآباد، ۵۲ نفراز نقده و اشنویه، ۷۱ نفر از میاندوآب، باروق و چهار برج، ۶۰ نفر از تکاب و شاهین دژ، ۸۷ نفر از خوی و چایپاره و  و ۶۶ نفر از حوزه انتخابیه ماکو، شوط، پلدشت و چالدران برای نمایدگی مجلس شورای اسلامی داوطلب شده اند.

ابراهیمی در خصوص مدرک تحصیلی ثبت نام کنندگان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در آذربایجان غربی اظهار کرد: از این تعداد، ۶۲۰ نفر معادل ۸۱ درصد کارشناسی ارشد، ۱۰۲ نفر معادل ۱۳ درصد دکترا، ۳۴ نفر معادل ۵ درصد کارشناسی و ۱۰ نفر معادل یک درصد کل ثبت نامی ها، تحصیلات حوزوی دارند.

وی اضافه کرد: همچنین رده سنی ثبت نام کنندگان در این دوره تاکنون ۲۴۲ نفر در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۲۸۰ نفر در رده ۴۰ تا ۵۰ سال، ۱۹۹ نفر در رده ۵۰ تا ۶۰ سال و ۴۵ نفر در رده ۶۰ تا ۷۵ سال هستند که برای حضور در انتخابات مجلس ثبت نام خود را نهایی کرده اند.

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه برگزار می‌شود.

پیش از این و در مرحله پیش‌ثبت‌نام داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، حدود ۴۹ هزار نفر در کشور و یک هزار و ۴۰۷ نفر در آذربایجان غربی ثبت نام کردند.

آذربایجان غربی ۱۲ کرسی در مجلس دوازدهم خواهد داشت که شامل سه کرسی برای ارومیه، یک کرسی برای هر یک از شهرستان‌های سلماس، مهاباد و بوکان، یک کرسی برای سردشت و پیرانشهر، یک کرسی برای نقده و اشنویه، یک کرسی برای میاندوآب، باروق و چهار برج، یک کرسی برای تکاب و شاهین دژ، یک کرسی برای خوی و چایپاره و یک کرسی برای ماکو، شوط، پلدشت و چالدران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.