دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مردمی سازی:

دولت در طرح مردمی سازی نقش مردم را ویژه دیده است

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور مردمی سازی با اشاره به اینکه سند تحول دولت بر اصل مردمی سازی است گفت: دولت در این طرح نقش مردم را در تصمیمات بسیار ویژه دیده است.

سید احمد عبودتیان دستیار ویژه رییس جمهور روز پنج شنبه در شورای اداری استان کرمانشاه در سرسرای استانداری گفت : مردمی سازی دولت بازگشت به عهدی است که چند دهه از آن فاصله گرفته ایم و این مهم به عنوان گفتمان امام و رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید است.

سید احمد عبودتیان بیان کرد: تاکنون برخی کار‌ها فقط به یک بخش حداقلی خصوصی واگذار شده است در حالی که مردمی سازی باید ساده و قابلیت فراگیری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در فرایند مردمی سازی دولت باید تصمیم سازی و تصمیم گیری با استفاده از ظرفیت نخبگان انجام شود، گفت: اگر اختیارات دست مردم باشد جلو بسیاری از فساد‌ها گرفته می‌شود.

وی اضافه کرد: هنوز برخی مدیران کشور از مردمی سازی ترس دارند چرا که نگران کوچک شدن میز و محدود شدن دایره قدرت و اختیاراتشان هستند در حالیکه مردم از پیچ و خم‌های اداری خسته شده اند و بخشی از شکاف کاهش سرمایه اجتماعی از همین مساله است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور مردمی سازی دولت گفت: یکی از کم کاری‌ها معرفی نکردن خوب قانون اساسی و ظرفیت‌های آن به جوانان است در حالیکه جای جای قانون بر نقش مردم و جوانان تاکید دارد.

عبودتیان افزود: مدیران دولتی با اتکا به بودجه و منابع انسانی خودشان نمی‌توانند مشکلات را حل کنند و باید از ظرفیت مردم برای حل مسائل و اصلاح و ارتقای امور کمک بگیرند

استاندار کرمانشاه در جلسه گفت: امکانات ادارات استان همچون سالن‌های ورزشی و مکان‌های اردوگاهی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها برای تفریح کودکان و نوجوانان به کار گرفته شود تا شاهد رشد بیشتر و شادی آن‌ها باشیم.

محمد طیب صحرایی افزود: متاسفانه بخشی از ذهن بچه‌های ما با مشغول شدن در فضای مجازی آلوده دست دشمنان شده است و یکی از اصلی‌ترین دلایل آن کافی نبودن زیرساخت‌های تفریحی است که امکانات اداری بخش زیادی از این کمبود را تامین می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم هم افزایی دستگاه‌های مختلف در شادی بخشی کودکان و نوجوانان افزود: وقتی در استان کرمانشاه ۳۷۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار نفر نیروی فرهنگی داریم؛ همه دستگاه‌ها باید به کمک آموزش و پرورش بیایند.

استاندار کرمانشاه گفت: مردمی سازی دولت ذوقی و سلیقه‌ای نیست؛ امام راحل از ابتدای انقلاب مردم را در مشارکت‌ها دخیل کرد تا تجربه کسب کنند.

صحرایی تصریح کرد: اولویت اول امروز نظام اداری این است که مردم در تصمیم سازی‌ها اجرا، نظارت و مشارکت داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید برای مردمی سازی دولت حوصله، جسارت و از خودگذشتگی داشت، تاکید کرد: فنی‌ترین ادارات ما نیز قابلیت مردمی اداره شدن دارد و باید امکان تصمیم سازی، اجرا و نظارت برای مردم فراهم شود.

صحرایی این مهم را باعث ارتقای سطح اثرگذاری مردم دانست و گفت: مردمی سازی دولت ارتقای سطح کار و کیفیت مدیران را نیز به دنبال خواهد داشت چرا که از نظر نخبگان و تجربیات جدید استفاده می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.