این مرد و همسرش کاشف آبشار آنجل بودند + عکس

آبشار آنجل بلندترین آبشار جهان یکی از شگفت انگیزترین صحنه‌های طبیعی در ونزوئلا را خلق کرده است.

 آبشار آنجل، بلندترین آبشار دنیا به ارتفاع ۹۷۹ متر است که در میان جنگل‌های دورافتاده پارک ملی کانایما در ایالت بولیوار در جنوب شرقی کشور ونزوئلا جای دارد.

چون این آبشار در جنگل‌های انبوه قرار دارد، تا دهه ۱۹۳۰ که دولت ونزوئلا به جستجو با هواپیما نپرداخته بود، ناشناخته باقی مانده بود.

نام این آبشار برگرفته‌شده از نام جیمز آنجل، کاوشگر آمریکایی است که هواپیمای خود را نزدیک این آبشار بعد از شناسایی در سال ۱۹۳۵ میلادی فرود آورد.

جالب است بدانید که تا قبل از قرن بیستم عنوان بلندترین آبشار جهان متعلق به آبشار تولگا با ارتفاع ۹۴۸ متر در کشور آفریقای جنوبی بود، اما با کشف آبشار آنجل عنوان بلندترین آبشار جهان به این آبشار اختصاص یافت.

اما ماجرای پیدا شدن این آبشار از آنجا شروع شد که سال ۱۹۳۵ میلادی، خلبانی آمریکایی به نام جیمی آنجل بر فراز ونزوئلا در پرواز بود، او به این منطقه رفته بود تا سنگی با ارزش را پیدا کند.

جیمی آنجل و همسرش کاشف آبشار آنجل

این خلبان که سوار بر هواپیمای ال ریو بود، به قصد فرود به منطقه آبشار آنجل نزدیک شد، اما به علت وجود گل و لای در منطقه هواپیمایش دیگر نتوانست بلند شود و در گل گیر کرد، او آسیب شدیدی ندید، اما در منطقه‌ای دور افتاده با مقدار بسیار کمی غذا گرفتار شد و یازده روز با این اوضاع دوام آورد تا توانست نجات پیدا کند.


بیشتربخوانید


اما همین سختی‌ها کمک کرد تا یکی از بزرگ‌ترین اکتشافات تاریخ اتفاق بیفتد و آبشار غول پیکر آنجل پیدا شود.

جالب است بدانید که تا ۳۳ سال بعد هم هواپیمای او بر فراز صخره‌های آنجل باقی مانده بود تا سر انجام با هلیکوپتر بقایای آن را پایین آوردند و در سال ۱۹۳۹ میلادی آبشار آنجل در نقشه ونزوئلا ثبت شد.

هواپیمای جیمز آنجل که منجر به کشف آبشار آنجل شد حالا در فرودگاهی در ونزوئلا قرار دارد.

منبع: خبرآنلاین

برچسب ها: آبشار ، کشف کردن ، ونزوئلا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۲
کاشف آبشار چه عجیب همونقدر مسخره است که کاشف قاره آمریکا
آخرین اخبار