بهره برداری از محور چلگرد به سرآقاسید در شهرستان کوهرنگ

محور چلگرد به سرآقاسید حد فاصل شیخ‌علیخان تا غار یخی چما در شهرستان کوهرنگ به‌طول ۱۱ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

مهدی مرتضوی‌زاده معاون، ساخت و توسعه راه‌های روستایی و فرعی اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: طول محور چلگرد تا سرآقاسید ۴۱ کیلومتر است که سال‌های گذشته ۱۲ کیلومتر از چلگرد تا دو کیلومتر بعد از شیخ‌علیخان (ابتدای مخابرات) آسفالت شده بود.

وی افزود: در همین راستا پارسال قراردادی بسته شد برای قطعه نخست به‌طول چهار کیلومتر و قطعه دوم به‌طول هفت کیلومتر در مجموع به‌طول ۱۱ کیلومتر که این جاده تا غار یخی چما آسفالت شود.

مرتضوی‌زاده اضافه کرد: روکش آسفالت یک کیلومتر این جاده از داخل روستای شیخ‌علیخان باقی‌مانده که به‌علت سرمای هوا در اردیبهشت‌ماه سال آینده آسفالت می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی یادآور شد: آسفالت حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر چلگرد تا سرآقاسید باقی‌مانده است و در همین راستا پیش‌بینی شد که آسفالت پنج کیلومتر بعدی در گردنه عسل‌کشان به‌منظور تردد آسان گردشگران و اهالی دهستان موگویی طراحی شود.

مرتضوی زاده گفت: این طرح پس از تامین اعتبار در قالب قطعه سوم سال آینده عملیاتی می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار قرارداد‌های این طرح ۳۱۰ میلیارد ریال از بودجه‌های ملی و استانی بوده است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن تسویه شده است و بقیه را به پیمانکار دیون داریم.

مرتضوی‌زاده ادامه داد: برآورد اعتبار مورد نیاز برای ۲۰ کیلومتر باقی‌مانده این جاده تا سرآقاسید ۸۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.