شویگو در سفر به چین مطرح کرد:

اوکراین ماشین جنگی غرب علیه روسیه است

وزیر دفاع روسیه با اشاره به بهره‌گیری غرب از اوکراین علیه مسکو اعلام کرد که آمریکا تمام تلاش خود را برای حفظ سلطه جهانی‌اش به کار گرفته است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، در دهمین مجمع امنیتی شیانگشان در چین، گفت که آمریکا اردوگاه غربی را به سلطه خود در آورده و  تمام منابع سیاسی و نظامی خود را برای حفظ سلطه جهانیِ در حال لغزش خود به هر وسیله لازم متمرکز کرده است.

وزیر دفاع روسیه امروز (دوشنبه) در یک سفر کاری وارد پکن شد و در یک نشست عمومی با موضوع «مسئولیت کشور‌های بزرگ و همکاری در زمینه امنیت جهانی» سخنرانی کرد و در بخشی از آن گفت: «واشنگتن در تلاش برای برتری قاطع ژئوپلیتیکی و نظامی-استراتژیک، پایه‌های امنیت بین‌المللی را تضعیف و ویران کرده است. بلوک ناتو به رهبری آمریکا سال‌هاست که منافع مشروع امنیتی روسیه را نادیده گرفته و سرسختانه توسعه را دنبال می‌کند و در نهایت روسیه را مجبور به اجرای اقدامات متقابل در اوکراین کرده است.»

او در ادامه با بیان آنکه در پاسخ به چنین اقداماتی، غرب آشکارا در جنگ ترکیبی مسیری را برای تحمیل «شکست استراتژیک» به روسیه در پیش گرفت، افزود: «اوکراین به شکل بسیار بدی به عنوان یک وسیله جنگی انتخاب شد و تنها برخی مواد مصرفی به آن اختصاص داده شد. اما با وجود چنین تسلیحات و کمک‌هایی از غرب، ضدحمله‌ای که اوکراین بسیار از آن تبلیغ کرد هم شکست خورد و در مدت چهار روز اوکراین بیش از ۹۰ هزار سرباز خود، حدود ۶۰۰ تانک، و  حدود هزار و ۹۰۰ خودروی زرهی را از دست داد.»

شویگو در ادامه تاکید کرد که نیرو‌های مسلح روسیه به طور روشمند و پیوسته به انجام وظایف خود و در عین حال تضمین امنیت غیرنظامیان ادامه خواهند داد و افزود: «فاجعه‌های مدرن در روابط بین‌الملل مستقیم با مخالفت دولت‌ها با تقویت اجتناب‌ناپذیر جهان چندقطبی مرتبط است. کشور‌هایی که با دیکتاتوری نواستعماری غربی مخالفند و از اصول برابری، چند مرکزیت و امنیت تفکیک ناپذیر دفاع می‌کنند، تحت فشار شدیدی- از جمله تلاش برای خفه‌کردن سیاسی و اقتصادی- هستند.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار