مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح  کشور:

تمامی سربازان، آموزه‌های امدادی را فرا می‌گیرند

سردار کمالی با اشاره به اهمیت خودامدادی سربازان نظام وظیفه گفت:طی امسال تمامی سربازان، آموزه‌های امدادی را فرا می‌گیرند.

سردار کمالی در نشست صمیمی‌ با  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان ضمن قدردانی از خدمات و زحمات جمعیت هلال احمر در عرصه‌های مختلف گفت: در راستای انعقاد تفاهم نامه ستاد کل نیرو‌های مسلح با جمعیت هلال احمر در حوزه برگزاری آموزش‌های همگانی، همکاری‌های بسیار خوبی در این زمینه انجام شده است.

او افزود: جوانان کشور در راستای اجرای قانون وظیفه خدمت عمومی، مدتی از دوران جوانی را برای دفاع از کشور سپری می‌کنند که در این دوران نیازمند فراگیری مهارت‌های فردی و زندگی هستند.

مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح  کشور  با اشاره به اینکه حدودا ۴۵ درصد از آمار ۵۰ درصد جوانان ذکور وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، بیان کرد: کسب ۲ دسته مهارت‌های زندگی و کسب و کار از برنامه‌های نیرو‌های مسلح برای سربازان نظام وظیفه بسیار مهم و ضروری است.

او با اشاره به کسب ۵ دسته مهارت مهم و تخصصی برای سربازان نظام وظیفه تصریح کرد: مهارت‌های سبک زندگی، کسب و کار، سواد مالی و حقوقی، سواد رسانه‌ای و اینترنتی و امدادونجات از جمله مهارت‌های بسیار مهمی است که سربازان فرا می‌گیرند.

 سردار کمالی با اشاره به ترویج شعار هر سرباز یک امدادگر گفت: به دلیل حضور نیرو‌های مسلح در تمامی حوادث و اهمیت توانمندی سربازان وظیفه در حوزه امدادونجات، کسب فراگیری آموزه‌های امداد و کمک‌های اولیه برای سربازان ضروری است.

او با اشاره به اهمیت خودامدادی سربازان نظام وظیفه تصریح کرد: طی امسال تمامی سربازان، آموزه‌های امدادی را فرا می‌گیرند.

بیش از ۱۶ هزار سرباز در کرمان آموزه امدادی را فرا گرفتند

رضا فلاح، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: بیش از ۱۶ هزار سرباز در کرمان از آموزه‌های امدادی بهره‌مند شدند.

او افزود: بر اساس تفاهم نامه کشوری جمعیت هلال احمر و نیرو‌های مسلح طی ۴ سال گذشته بیش از ۱۶ هزار سرباز نظام وظیفه در مراکز آموزشی نیروی دریایی، صفر پنج (شهید اشرف گنجویی) و شهید باهنر در استان کرمان، آموزش‌های همگانی و مخاطرات را در قالب ۲۴۵ دوره فرا گرفتند.

او با اشاره به حادثه خیزی استان کرمان افزود: نیرو‌های جمعیت هلال احمر با توجه به حضور در حوادث بزرگ طبیعی و غیرطبیعی در سطح استان، اکنون با دانش و مهارت تخصصی امدادونجات و تجارب فراوان در حوادث ملی و بین الملی حضور می‌یابند.

فلاح با اشاره به اهمیت خودامدادی و دگرامدادی در جامعه گفت: فراگیری آموزه‌های امدادونجات باعث کاهش آسیب‌ها و تلفات جانی می‌شود.

 سردار کمالی مشاور عالی فرماندهی قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح کشور و هیئت همراه از بخش‌های مختلف مرکز آموزش‌های تخصصی امدادونجات جمعیت هلال احمر استان کرمان بازدید کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.