همزمان با سفر رئیس سازمان اسناد واملاک کشور انجام شد؛

مهلت دوماهه برای ایجاد دفاتر اسناد رسمی وازدواج در جازموریان

رئیس سازمان ثبت برای ایجاد نمایندگی ثبتی و دائر شدن دفتر اسناد رسمی و ازدواج و طلاق در شهرستان جازموریان ،مهلت دو ماهه داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در آستانه سفر رسمی رئیس قوه قضائیه به استان کرمان، مسائل و مشکلات قضایی و اداری شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب را مورد رسیدگی قرار داد.

 بابایی بعد از استماع گزارش فرمانداران، ائمه جمعه، بخشداران، و روسای ادارات این شهرستانها، با اشاره به زیر ۲۵ هزار نفر بودن جمعیت این شهرستانها، دستور ویژه‌ای جهت طرح فوری موضوع فاقد سند بودن اراضی و املاک این مناطق در کمیسیون‌های ساماندهی جهت تعیین نوع کاربری و صدور اسناد مالکیت آن‌ها صادر کرد.

با تنظیم صورتجلسه‌ای فی مابین دستگاه‌های مرتبط مقرر شد ظرف مدت دو ماه این اقدام به سرانجام برسد و شهرداری نیز جهت تسهیل امور مردم نسبت دریافت حداقل هزینه را بابت تعیین نوع کاربری دریافت کند.

معاون رئیس قوه قضائیه در این جلسات و با بررسی موانع صدور اسناد روستایی این مناطق دستور داد تمامی روستا‌های دارای طرح هادی شهرستان‌های جازموریان و رودبار جنوب با تأمین هزینه‌های لازم از سوی سازمان ثبت ظرف دو ماه آینده تثبیت مالکیت شده و اسناد آن‌ها با همکاری ادارات کل ثبت و بنیاد مسکن استان صادر شود.

بر این اساس تعداد ۷۵ روستا در شهرستان جازموریان و ۱۵۰ روستای دارای طرح هادی در شهرستان رودبار جنوب با برطرف شدن موانع موجود و قول مساعد دستگاه‌های مربوطه با تشکیل کارگروهی پیگیری و ظرف دو ماه آینده تثبیت مالکیت خواهند شد.

دایر شدن دفتر اسناد رسمی و ازدواج وطلاق و تأسیس نمایندگی ثبت اسناد و املاک در شهرستان تازه تأسیس جازموریان تا ماه آینده، افتتاح و بهره بردرای از ساختمان جدید ثبت اسناد و املاک رودبار جنوب تا دهه فجر سال جاری با تأمین اعتبار ویژه از سوی سازمان ثبت، تعیین تکلیف وضعیت چندین هزار موتور سیکلت و خودرو در پارکینگ خودرو‌های توقیفی هر دو شهرستان با طرح موضوع در شورای عالی قوه قضائیه و ورود شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بررسی و پیگیری ویژه خشک شدن تالاب جازموریان به عنوان بزرگترین تالاب آب شیرین کشور به علل مختلف بویژه قطع حقابه هلیل رود و به تبع آن تولید حدود ۲۵ درصد از ریزگرد‌های داخلی کشور از این ناحیه و تأثیرات منفی بر کشاورزی و دامداری این مناطق و تشدید فعالیت‌های قاچاق سوخت و مواد مخدر از دیگر مباحث و مصوبات جلسات شورای اداری این شهرستان‌ها با حضور معاو ن رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود.

 بابایی از قسمت های مختلف دادگستری رودبارجنوب بازدید و از نزدیک با مردم صحبت کرده  و در شورای اداری این دو شهرستان حاضر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار