ارتقای رتبه علمی جهانی دانشگاه ارومیه

رتبه دانشگاه ارومیه در رتبه بندی موضوعی موسسه جهانی شانگ‌های ۲۰۲۳ ارتقا یافت.

رئیس دانشگاه ارومیه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: رتبه دانشگاه ارومیه در رتبه بندی موضوعی موسسه جهانی شانگ‌های ۲۰۲۳ در موضوعات مهندسی مکانیک، علوم و صنایع غذایی و علوم کشاورزی ارتقا یافت.

دکتر احمد علیجانپور گفت: موسسه جهانی شانگ‌های دانشگاه‌ها را بر اساس موضوعی رتبه بندی کرده که تعداد مقالات منتشر شده در نشریات کیو وان، تاثیر استنادی نرمال شده یا سی ان سی آی در هر رشته موضوعی، تعداد مقالات منتشر شده در نشریات برتر هر حوزه، تعداد مقالات با همکاری بین المللی دانشگاه نسبت به کل مقالات دانشگاه و تعداد دانشمندان دارای جوایز بین المللی هر دانشگاه از جمله شاخصه‌های تعیین رتبه بندی در این موسسه جهانی است.

این مقام دانشگاهی اظهار کرد: رتبه دانشگاه ارومیه در موضوع مهندسی مکانیک از سبد رتبه‌ای ۴۰۰-۳۰۰ در سال ۲۰۲۲ به سبد رتبه‌ای ۳۰۰-۲۰۰ در سال ۲۰۲۳ ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: همچنین این دانشگاه در موضوع علوم و صنایع غذایی از سبد رتبه‌ای ۳۰۰-۲۰۰ سال گذشته به سبد رتبه‌ای ۱۵۰-۱۰۰ دست پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان این که در موضوع علوم کشاورزی نیز برای نخستین بار، دانشگاه ارومیه وارد این رتبه بندی شده است خاطرنشان کرد: در این موضوع نیز این دانشگاه توانسته در سبد رتبه‌ای ۳۰۰-۲۰۰ قرار گیرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.