دانشگاه‌های ایران حدنصاب رتبه بندی تایمز را شکستند

رئیس پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران گفت: امسال دانشگاه‌های ایران حدنصاب حضور در رتبه بندی تایمز را شکستند.

رئیس پژوهشگاه علوم وفناوری اطلاعات ایران که برای برگزاری کارگاه آموزشی روئیت پذیری دانشگاه‌ها و‌ هیئت‌های علمی دانشگاه صنعتی ارومیه به این شهر سفر کرده است گفت: امسال ۷۳ دانشگاه ایران در رتبه بندی تایمز حضور دارند و دانشگاه صنعتی ارومیه یکی از دانشگاه‌های جوانی است که برای نخستین بار موفق به حضور در این رتبه بندی معتبر علمی جهانی شده است.

دکتر محمد حسن زاده با بیان ظرفیت‌های مناسب فناوری، پژوهشی، علمی و تحقیقاتی کشور افزود: این تعداد دانشگاه دو برابر بیشتر از سال‌های گذشته است .

وی از کسب رتبه پانزدهم ایران در انتشار مدارک علمی در سطح جهان هم خبر داد و تصریح کرد: به لحاظ شتاب رصد دستیابی به فناوری در حوزه‌های مختلف نظامی، غیر نظامی و صنعتی و هم چنین انتشار مقالات علمی ایران جایگاه ویژه در عرصه‌های علمی جهانی دارد.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران ارتباط کم دانشگاه‌ها با دولت، صنعت و‌جامعه یکی از مهمترین مشکلات فعلی دانشگاه‌های کشور است که با اجرای برنامه‌های متنوعی که در دست اجرا داریم تلاش میکنیم این ارتباط را تقویت کنیم.

دکتر حسن زاده روئیت پذیری کم دانشگاه‌ها و اساتید را در سطح بین المللی را از دیگر مشکلات دانشگاه‌های کشور بیان کرد و افزود: با اجرای کارگا‌های آموزشی مصمم هستیم پژوهشگران را در عرصه رویت پذیری توانمندتر کنیم.

پایگاه رتبه بندی تایمز به طور گسترده از سال ۲۰۰۴،  مراکز آموزش عالی را مورد ارزیابی و رتبه بندی قرار داده است. این رتبه بندی از ۱۳ شاخص به شرح جدول زیر در قالب ۵ معیار کلی آموزش با وزن ۳۰ درصد، پژوهش با وزن ۳۰ درصد، استنادات با وزن ۳۰ درصد، وجهه بین المللی با وزن ۷.۵ درصد و ارتباط با صنعت با وزن ۲.۵ درصد بهره گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.