پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی قطعه شماره ۶ آزادراه تبریز_ ارومیه

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی قطعه شماره ۶ آزادراه تبریز_ ارومیه گفت: با بهره برداری از این قطعه علاوه بر کاهش ترافیک و تصادفات اتوبان شهید کسایی، تردد بین غرب و شرق کشور نیز تسریع می‌شود.

حیدر فتح‌زاده روز پنجشنبه در بازدید از این طرح عمرانی گفت: طول این مسیر ۲۸ کیلومتر است و با سرمایه گذاری ۶۰ درصدی بخش خصوصی و ۴۰ درصدی بخش دولتی در حال اجرا است.

وی افزود: تملک اراضی واقع در مسیر و تامین اعتبار مورد نیاز برای تسریع در تکمیل پروژه از چالش‌های اجرای آن به شمار می‌رود.

وی  با بیان اینکه اتمام این طرح مهم ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، گفت: این طرح که کنارگذر جنوبی دوم تبریز نیز به شمار می‌رود به ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌های حمل‌ونقل آذربایجان شرقی، تسهیل ارتباط با سایر استان‌ها، تکمیل شبکه آزادراهی شمال غرب کشور در محدوده شهر تبریز و نیز عدم ورود ترافیک برون‌شهری به بزرگراه شهید کسائی در راستای کاهش بار ترافیکی آن بزرگراه و کاهش سوانح رانندگی کمک می‌کند.

رئیس منطقه پنج و بازرس کل آذربایجان شرقی نیز همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی استان با کارفرما در جهت اتمام هر چه سریعتر قطعه ۶ آزادراه  تبریز_ ارومیه را ضروری برشمرد.

سعید قاسمی وند همچنین بر تقویت مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های عمرانی تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار