رئیس کل دادگستری کرمان:

کارشناسان دادگستری باید باسرعت و دقت عدالت را اجرا کنند

رئیس کل دادگستری کرمان گفت: کارشناسان رسمی دادگستری سرعت و دقت را فدای یکدیگر نکنند و برای رسیدن به احقاق حق مردم و اجرای عدالت تلاش کنند.

حجت الاسلام حمیدی امروز درنشست هم اندیشی شورای قضایی کرمان با شورای عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری کشور گفت: تعامل خیلی خوبی دراستان بین مراجع قضایی و کارشناسان وجود دارد تا برای رسیدن به احقاق حق مردم و اجرای عدالت تلاش‌کنند.

وی افزود: جلسات تعاملی و مشترک برای رسیدن به یک هدف مشترک بسیار ارزشمند است و می‌تواند ما را به یک فهم مشترک برساند و اختلافات و نقطعه نظرات وجود دارد؛ اما در این جلسات می‌تواند به نقطه نظرات رسیدگی و مشکلات حل شوند تا به یک هدف مشترک مقدس که احقاق حق مردم و اجرای عدالت است برسیم.

حجت الاسلام حمیدی تصریح کرد: اگر ما در طول عمر و خدمت قضایی و کارشناسی کردن پرونده‌های قضایی بتوانیم رضایت پروردگار را جلب کنیم به سعادت دنیوی و اخروی رسیده ایم و قضات و کارشناسان در پرونده‌ها بایستی بی طرف باشند و وکلا هم باید از موکل خود دفاع به حق کنند.

رئیس کل دادگستری گفت: در پرونده‌هایی که کارشناسی می‌شود دقت لازم انجام شود تا قاضی براساس نظر نهایی کارشناسان بتواند نظر خود را اعمال کند البته دقت و سرعت هردو مهم هستند و هیچکدام نباید فدای دیگری شود و این کار خیلی مهم و دقیقی است و کارشناسان نقش نظارتی دارند که برای ارتقاء نظرات کارشناسی و سرعت درکار اعمال شود تا به حق و حقیقت برسند.

وی افزود: سلامت درکارکارشناسان نیز نکته مهم دیگری است که باید براساس سوگند یادشده به سوگند خود پایبند باشند و کوچکترین فسادی دراین دستگاه نباید باشد چراکه اگر وجود داشته باشد زحمت‌های دیگران هم هدر می‌رود بنابراین باید بررسی دقیق و پیشگیری شود چراکه فساد یک سهم مهلکی است که باید دور باشد.

وی ادامه داد:امیدواریم با برگزاری جلسات تعاملی به راهکار‌های مشترکی برسیم تا دغدغه کارشناسان کمترشود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار