خانه‌های لاکچری متوسط قیمت مسکن در تهران را افزایش می‌دهند

دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: واحد‌های مسکونی لاکچری که تعداد زیادی از آن‌ها هم خالی است نقش موثری در افزایش قیمت مسکن در تهران دارند.

ایرج رهبر دبیر انجمن انبوه سازان مسکن استان تهران گفت: اعلام آمار‌های بانک مرکزی برای قیمت مسکن در مهر ماه که امروز منتشر شده تنها برای استان تهران و آن هم برخی از مناطق است که به متوسط متری ۷۶ میلیون تومان رسیده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته در برخی از مناطق این افزایش قیمت کمتر بوده است.

به گفته وی در حال حاضر قیمت‌ها در برخی از مناطق کمتر از این میزان است و در صورتی که عرضه و تقاضا در مناطق مختلف همخوانی داشته باشد مشکلی از لحاظ اثر گذاری روانی در حوزه قیمت وجود نخواهد داشت.

او افزود: بخش زیادی از این افزایش قیمت مربوط به واحد‌های لاکچری است که تعدادی از آن‌ها به بازار عرضه نشده و در صورتی که اخذ مالیات از خانه‌ها انجام شود نقش موثری در بهبود و کاهش قیمت‌ها خواهد داشت.

براساس این گزارش طبق اعلام بانک مرکزی در مهرماه امسال تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران به ۳/۱ هزار واحد مسکونی رسیده که نسبت به ماه قبل آن و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۰/۰ درصد افزایش و ۴۲/۲ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۷۶۰/۶ میلیون ریال بوده است که حکایت از افزایش ۱/۰ درصد‌ی قیمت نسبت به ماه قبل دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
در تمام نقاط کشور مسکن خیلی قیمتش بالا هست تهران که دیگه سر به آسمان هفتم کشیده و دولت مردان ومسئولین محترم و فقط نگاه می‌کنند و هیچکاری نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۲
دولت و مجلس شریف خانه های گران تهران را تخریب کند
-
ناشناس
۰۷:۲۱ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
در تمام نقاط کشور مسکن خیلی قیمتش بالا هست تهران که دیگه سر به آسمان هفتم کشیده و دولت مردان ومسئولین محترم وفقط این جغد نگاه می‌کنند وهیچکاری نمیکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
سلام .خسته نباشیداززحمات شماتشکرمیکنم.تورابه خداحقوق من که کارگرم زیرخط مرگ است واینکه مثل کشورژاپن چراخانه های یک متری برای کارگران بی خانمان نمیسازند.خداونداموات شمارابیامرزداگربه فکرکارگرباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۴ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
خانه باتوجه به قدرت خرید اکثر مردم قیمت خیلی بالایی دارد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۵۵ ۱۴ آبان ۱۴۰۲
میدونم اینم حذف میکنید ولی همه بدبختی و مشکلات اقتصادی زیر سر همینهاست که با پولهای باد آورده خانه های لاکچری درست میکنن و ماشینهای لاکچری سوار میشن.البته زمینه پولدار شدن اینها را هم بعضی از قوانین و مسولین فراهم کردن که قطعا خودشون هم حسابی از این وضع نفع میبرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
باشه.
بعد از این تو خرابه ها زندگی میکنیم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
تقصیر دشمنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۳ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
یعنی مردم خونه هاشون را با خشت و گل بسازند قیمت میاد پایین
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر
۱۶:۱۶ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
قرار بود استان تهران غربی و تهران شرقی و. تهران مرکزی داشته باشیم پس چی شد ؟؟؟؟؟؟
Germany
ناشناس
۱۶:۰۹ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
گرون بودن خونه توی ایران برای اقتصاد خطرناک هست
اول کسی نمی تونه خونه بخره
دوم سرمایه کشور خارج میشه
خونه نباید بالای ۵۰ هزار دلار باشه
Germany
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
به شهر بی نظم معماری!
آخرین اخبار