در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رانت‌های سینما برداشته می‌‎شود

رئیس سازمان سینمایی گفت: در تلاش هستیم تا رانت در سامانه بلیط فروشی، تجهیزات و امکانات، تولید و وام‌هایی که به عده‌خاصی داده میشد برداشته شود.

محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی درباره برداشته شدن کامل رانت در سینما گفت: رانت در سینما درحال برداشته شدن است و درحال تلاش هستیم تا آن‌هایی که وجود داشته است در سامانه بلیط فروشی، سامانه تجهیزات و سامانه امکانات، تولید و وام‌هایی که به عده‌خاصی داده میشد برداشته شود؛ ما این‌ یکسان‌سازی‌ها را انجام داده‌ایم؛ یعنی می‌گوییم هرکس که می‌خواهد در رونق سینمای ایران در بخش سینمای خصوصی ورود کند می‌تواند بیایید مجوز بگیرد و این انحصار برای یک گروه یا یک جناح خاصی نیست.

وی ادامه داد: برای مثال این افراد می‌توانند در سامانه فروش مجوز بگیرند و بلیط فروشی را گسترش دهند، در حوزه تجهیزات وامکانات مجوز بگیرند و اقدام کنند و درحال تلاش هستیم تا این موارد را برطرف کنیم.

خزاعی افزود: همه این موارد در بخش خصوصی است و باید بخش خصوصی به سینما ورود کند؛ اتفاقا من معتقدم بخش دولتی باید نقش حمایتی و نظارتی خود را حفظ کند و ما باید کمک کنیم تا بخش خصوصی رونق بگیرند و هرچقدر می‌توانند در سینما حضور داشته باشند و بازار کار ایجاد شود، در نتیجه این‌هاست که ما را به اهداف خود می‌رساند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار