در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تعامل و صمیمیت تنها راه خانواده سینماست

یک کارگردان گفت: تنها راهی که خانواده سینما دارد، باهم بودن، صمیمانه با هم زندگی کردن، کار کردن و تعامل داشتن است.

علیرضا صادقی کارگردان فیلم کوتاه جاذبه غیر نیوتونی گفت: ایده ابتدایی فیلم جاذبه نیوتونی و دلیل ساخت این فیلم از زندگی شخصی‌ام آمد. من و نویسنده این فیلم در مدارس دوره اول و دوم متوسطه غیرانتفاعی تدریس می‌کردیم و معلم بودیم. اتفاقی که در نسل جدید و بین نوجوانان مدارس ما می‌افتد یک آشفتگی در مسئله حوزه تربیت جنسی در این سن است که ما این معضلات را در کلاس‌ها،  فضاهای عمومی مدرسه به وفور مشاهده می‌کردیم.

وی افزود: در کلاس‌هایمان به دلیل شیوه‌‌ای که داشتیم نوجوانان با ما راحت تر بودند و بعضی مشکلات به گوشمان هم می‌رسید و هیچ ایده‌ای در ساختار نظام آموزشی و مدارس برای حل این بحران وجود نداشت و ندارد و ایده‌ ساخت فیلم از اتفاقاتی که ما در این سال‌ها در مدارس رخ داد و مشاهده کردیم آمد. 

صادقی ادامه داد: برای ساخت فیلم جاذبه غیرنیوتونی با چالش‌هایی روبه‌رو بودم که مهم‌ترین و جذاب‌ترینش کار با حوزه نوجوان بود‌. بنده با توجه به شرایط شغلی‌ام با کودکان و نوجوانان برخوردهای بسیاری داشتم اما کار برای عوامل با سختی‌هایی همراه بود. از طرفی تصویربرداری ما در بهار سال ۱۴۰۱ اتفاق افتاد،  نزدیک دوسال بود که کلاس‌های مدارس به صورت غیر حضوری برگزار می‌شد و نوجوانانی که با آن‌ها کار کرده بودم به دلیل اپیدمی کرونا اکثرا در منزل بودند و زمان تمرینات و تصویر برداری پر از انرژی بودند؛ از این جهت من هم سعی کردم نوجوانان آزاد باشند تا فضای کار به درستی پیش برود. 

وی خاطر نشان کرد: ما برای این که به فضای مدرسه نزدیک شویم با بازیگران نوجوان حدود چهل و پنج جلسه تمرین کردیم تا فضای دوستی و آشنایی مدرسه بین‌شان پیش بیاید، راحت باشند و فضای دوستی بین نوجوانان در مدرسه به درستی اتفاق بیفتد.  

صادقی گفت: بازیگران مطرحی در فیلم من بازی کردند که در وهله اول از همه آن‌ها تشکر می‌کنم. چون تعداد بازیگران نوجوان ما زیاد بود و همگی پر انرژی بودند و شیطنت‌های خاص خودشان را داشتند و بازیگران مطرح هم همراهی‌های لازم را به عمل آوردند و صبوری کردند که در نتیجه تجربه هیجان انگیزی برایم رخ داد و اتفاق مثبتی برایم رقم خورد. 

وی در پایان افزود: خانواده سینما هیچ راهی به جز با هم بودن، صمیمانه با هم زندگی کردن، کار کردن و تعامل داشتن را  ندارند، زیرا جهانمان با همین گفت‌و‌گوها و تعامل داشتن‌ها ساخته می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار