تکمیل رینگ حفاظتی فیبرنوری شبکه برق شیراز با اعتبار۱۰میلیارد ریال تکمیل شد

مجری پروژه‌های فیبر نوری برق منطقه‌ای فارس از تکمیل رینگ حفاظتی فیبرنوری شبکه تحت پوشش این شرکت در کلانشهر شیراز با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال توسط متخصصان داخلی خبر داد.

علیرضا سوخک گفت: از اهداف احداث این پروژه حذف نقاط آسیب‌پذیر و بهبود فرآیند حفاظت، کنترل و قابلیت اطمینان شبکه است که در مسیری به طول پنج کیلومتر و مابین ایستگاه‌های فوق توزیع شهری دانشگاه، نمازی و فلسطین طرح‌ریزی و اجرا شده است.

مجری پروژه‌های فیبر نوری برق منطقه‌ای فارس گفت: با بهره‌برداری از این پروژه ضمن بالا بردن قابلیت اطمینان شبکه، حفاظت و کنترل مسیر برق‌دار بطور کامل میسر شد.

به گفته او با اجرای رینگ حفاظتی فیبر نوری شبکه تحت پوشش برق منطقه‌ای فارس افزایش مسیر‌های موازی انتقال اطلاعات، امکان نفوذ، قطع یا ایجاد اختلال در عملکرد مرکز کنترل دیسپاچینگ به حداقل رسیده است.

سوخک با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در زمان پیش‌بینی شده مقرر (کاهش پیک بار شبکه در فصل پاییز) در شیفت شب اجرا شد، اضافه کرد: با این برنامه‌ریزی زمانی احتمال ایجاد خاموشی و بروز نارضایتی مشترکین برق در شهر شیراز در اوج پیک بار شبکه به حداقل کاهش یافت.

مجری پروژه‌های فیبر نوری برق منطقه‌ای فارس با اشاره به اینکه اجرای شبکه فیبر نوری برق منطقه‌ای فارس توسط متخصصین این حوزه از شهر شیراز انجام شده، گفت: تمام مراحل طراحی، برنامه‌ریزی، نصب و راه‌اندازی تجهیزات پیچیده و به روز فیبر نوری از جدیدترین دانش فنی دنیا توسط متخصصان داخلی اجرا شده تا افزون بر به رخ کشیدن توانمندی‌های فنی و تکنولوژیک داخلی احتمال هرگونه سرقت اطلاعات حیاتی شبکه برق کشور توسط بیگانگان به صفر برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار