کاهش تعداد سرقت تجهیزات توزیع برق شیراز

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق شیراز گفت: امسال در مقایسه با پارسال شاهد کاهش آمار سرقت کابل و ترانس، به لحاظ تعداد وقوع در محدوده ۱۰ شهرستان فارس بودیم.

بهمنی گفت: در یک سال اخیر شاهد اجرایی شدن اقداماتی با هدف ارتقاء سطح حفاظت و امنیت شبکه در محدوده شرکت توزیع نیروی برق شیراز هستیم و آمار‌ها حاکی از اثربخشی برنامه‌ها بوده است.

این مقام مسئول افزود: اینکه در جلساتی که با هدف تقویت فعالیت‌های ایمنی و حفاظتی، با حضور کارشناسان و مسئولان دستگاه‌های ذیربط انتظامی، امنیتی و اجتماعی برگزار شد، موضوع خودحفاظتی و خودمراقبتی مورد تاکید بوده است.

مدیر دفتر حراست شرکت توزیع برق شیراز گفت: با توجه به اینکه ارزش ریالی مس، یکی از دلایل عمده وقوع سرقت کابل و سیم‌های برق بوده، طی سال‌های اخیر کُل شبکه فشار ضعیف در محدوده این شرکت تبدیل به کابل خودنگهدار شده که تاثیر عمده‌ای در افزایش پایداری شبکه و جلوگیری از سرقت داشته است.

او از الزام پیمانکاران برای اخذ عدم سوءپیشینه برای همه پرسنل خود، نصب قاب فلزی محافظ کابل، افزایش استحکام پایه‌های فلزی روشنایی و ایجاد گشت‌های بازرسی و بازدید شبکه و ... به عنوان دیگر اقدامات خودمراقبتی اجرایی شده، اشاره کرد.

بهمنی همچنین افزود: با ارتقا سطح تعامل با دستگاه‌های مختلف به ویژه نیروی انتظامی و بسیج، اکیپ‌های مشترک گشت با همکاری عوامل پلیس و بسیج، ایجاد و فعال شده و رزمایشی نیز با هدف سنجش میزان آمادگی و سطح همکاری، برگزار شده است.

به گفته مدیر دفتر حراست یکی از اقدامات مهم برای ارتقاء خودمراقبتی در این شرکت، تهیه لایه GIS سرقت و اطلس جغرافیایی مناطق که بیشترین سرقت در آن‌ها واقع و گزارش شده، بوده که منجر به اثربخشی اقدامات شده است.

مدیر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق شیراز افزود: نظارت دقیق بر شرکت‌های پیمانکاری طرف قرارداد و ارائه اطلاعات این افراد به مراجع انتظامی برای درج در بانک اطلاعات فراجا، یکی دیگر از اقدامات مرتبط با ارتقاء خودمراقبتی و خودحفاظتی این شرکت بوده است.

این مقام مسئول بر تداوم برنامه‌های خودحفاظتی شرکت توزیع نیروی برق شیراز تاکید و اضافه کرد: خوشبختانه شاهد برخورد قاطع و قانونی دستگاه‌های انتظامی و قضایی با سارقان شبکه و تجهیزات برقی بوده‌ایم و این موضوع منجر به اثربخشی بیشتر اقدامات خودمراقبتی شده است.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع برق شیراز گفت: در صورت مشاهده سرقت و یا تخریب تاسیسات برق و یا هر گونه اقدامات مشکوک، شهروندان محترم می‌توانند از طریق شماره‌های ۱۱۰ و یا ۱۲۱گزارش‌های خود را اعلام نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار