دبیر کل سازمان ملل:

آمار بالای تلفات انسانی در غزه نشان دهنده وجود مشکل در عملیات نظامی اسرائیل است

آنتونی گوترش از عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و تلفات بالای غیرنظامیان انتقاد کرد.

جنگ یک ماهه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تاکنون  ۱۰ هزار و ۵۶۹ شهید برجای گذاشته است که ۴۰ درصد آن‌ها کودک هستند. همین امر صدای سازمان‌های بین المللی و مدافع حقوق بشر را درآورده است. گرچه آمریکا و متحدانش همچنان به حمایت از تل آویو در کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهند. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنتونی گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد امروز (چهارشنبه) اعلام کرد شمار بالای تلفات غیرنظامیان در حمله اسرائیل به غزه نشان می‌دهد عملیات نظامی تل آویو در غزه آشکارا دارای مشکلاتی است. 

وی خاطر نشان کرد: تل آویو مدعی است حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند. با این حال، وقتی به شمار تلفات غیرنظامیان نظر می‌افکنیم به این واقعیت پی می‌بریم که این عملیات نظامی مشکل دارد. 

گوترش با اشاره به خشم افکار عمومی از کشتار غیرنظامیان افزود: بسیار حائز اهمیت است که به اسرائیل بفهمانیم انتشار هر روزه تصاویر وحشتناک از شرایط وخیم مردم فلسطین در غزه در تضاد با منافع تل آویو است. این مسئله به هیچ عنوان به اسرائیل در مواجهه به افکار عمومی کمکی نمی‌کند. 

دبیر کل سازمان ملل در ادامه با انتقاد از آمار‌های کشتار کودکان، گفت: ما سالانه آمار کودکان جان باخته در درگیری‌ها در سرتاسر جهان را در قالب گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می‌دهیم. در این آمار سالانه در مجموع تمامی درگیری‌ها در سرتاسر جهان در نهایت صد‌ها کودک جان خود را از دست می‌دادند. این در حالی است که اکنون با گذشت تنها چند روز از درگیری‌ها هزاران هزار کودک کشته شده‌اند و این به معنای وجود مشکل در عملیات نظامی اسرائیل است. 

سازمان ملل با تهیه لیستی از کشور‌ها و درگیری‌هایی که در آن کودکان جان خود را از دست می‌دهند، می‌کوشد راهکاری برای حفاظت از کودکان در میدان‌های نبرد بیابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار