حمایت ضمنی کشور‌های گروه هفت از رژیم صهیونیستی

کشور‌های عضو گروه هفت بدون توجه به درخواست‌های برخی گروه‌های حامی فلسطین، تنها خواستار یک «وقفه بشردوستانه» در جنگ شدند.

نشست گروه هفت کشور صنعتی ساعاتی پیش در توکیو، پایتخت ژاپن برگزار شد و در بیانیه نهایی این نشست، وزرای خارجه G۷ به جای درخواست آتش‌بس، فقط خواستار «وقفه بشردوستانه» در جنگ شدند. «وقفه» در جنگ اصولا کوتاه‌تر از «آتش‌بس» بوده و رسمیت کمتری دارد.

به گزارش رویترز، وزرای خارجه G۷ همچنین در این بیانیه، تجاوزات رژیم صهیونیستی را «دفاع از خود» خواندند.

یوکو کامیکاوا، وزیر امور خارجه ژاپن به خبرنگاران گفت: «من معتقدم این مهم است که گروه هفت توانست اولین پیام یکپارچه خود را در قالب یک بیانیه منتشر کند... این بیانیه در خصوص وقفه بشردوستانه و یک فرآیند صلح در آینده است». 

در این بیانیه همچنین حمایت گروه ۷ از اوکراین در جنگ با روسیه، تاکید بر لزوم تعامل با چین به دلیل نگرانی‌های مشترک، و محکومیت آزمایش‌های موشکی کره شمالی و انتقال تسلیحات به روسیه مطرح شده است.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود ادامه می‌دهد و تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر را در غزه به شهادت رسانده است. آمریکا تا کنون مخالف هرگونه تلاش برای آتش‌بس در غزه بوده و به حمایت‌های خود از جنایات رژیم ادامه داده است.

گروه ۷ متشکل از انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن و آمریکا است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۷ آبان ۱۴۰۲
لعنت ونفرین خدا برکشور های گروه ۷ ولعنت ونفرین خدا بر دولت هایشان و رئیس جمهور و و وزیر های کشور شون باد ، همان طور که در قرآن آمده جهنم هفت در دارد. و اینان جزء جهنمیان خواهند بود ان شاءالله
آخرین اخبار