نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه:

دشمن در جنگ اقتصادی ناکام خواهد بود

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت : جذب سرمایه‌گذاران به کرمانشاه باید در اولویت قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین غفوری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه امروز (۲۰ آبان) در نشست با تعدادی از مدیران عضو شورای هم‌خانواده وزارت صمت، با اشاره به شرایط تحریم همه جانبه و بی‌سابقه‌ای که دشمن علیه کشور اعمال کرده است، گفت: قطعا دشمن در جنگ اقتصادی نیز مانند سایر عرصه‌های نظامی، امنیتی، سیاسی و حتی فرهنگی ناکام خواهند بود و تلاش برای اینکه به اقتصاد ما ضربه بزنند به نتیجه نخواهد رسید.

وی گفت: خوشبختانه با تلاش‌های فعالین اقتصادی هم در زمینه تجارت خارجی شامل واردات و صادرات و هم تجارت داخلی، از مرحله بحرانی که دشمن قصد داشت برای اقتصاد کشور رقم بزند، عبور کرده ایم.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه سپس از ظرفیت‌های عظیم خدادادی که در اختیار کرمانشاه است یاد کرد که می‌تواند زمینه جذب سرمایه‌گذارانی که حتی خارج از استان هستند را نیز فراهم کند و افزود: جذب سرمایه‌گذاران با هدف اینکه رونق اقتصادی بالاتری را در استان رقم بزنیم، باید در اولویت باشد.

غفوری یکی از مزیت‌های مهم کرمانشاه را قرار گرفتن در مسیر تردد زوار عتبات عالیات برشمرد و تاکید کرد: اکنون که خطوط حمل و نقل زمینی، ریلی و هوایی استان در حال ارتقاء است، باید از ظرفیت مرز‌های استان بیشتر استفاده کنیم.

وی در ادامه از پیشنهاد برای برگزاری یک نشست بزرگ با اصناف کرمانشاه استقبال کرد و گفت: اصناف به عنوان نبض و ستون فقرات جامعه از گذشته تاکنون مورد اعتماد علما و بزرگانان بوده اند.

به گزارش ایسنا، حیدر کدیور رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز با بیان اینکه اتاق بازرگانی بزرگترین و اثرگذارترین پارلمان بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیش از یکصد سال قدمت اکنون وارد قرن دوم فعالیت خود شده و بیش از هزار عضو دارد.

به گفته وی، اتاق بازرگانی فراگیرترین تشکل اقتصادی استان و یک موسسه غیرانتفاعی است که هدف اصلی آن فراهم آوردن موجبات رشد و توسعه اقتصادی استان است.

کدیور انتخاب اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه را بیانگر جایگاه این نهاد بخش خصوصی دانست.

رئیس اتاق کرمانشاه سپس از ظرفیت‌های تولیدی و تجاری استان یاد کرد و افزود: کرمانشاه با داشتن بیش از هزار واحد تولیدی، پنج مرز رسمی و سالانه حدود سه میلیارد دلار صادرات، ظرفیت‌های فراوان تجاری و تولیدی دارد.

 رضا سلیم ساسانی رییس اتاق اصناف کرمانشاه نیز با اشاره به وجود ۸۰ هزار واحد صنفی در کرمانشاه، گفت: این واحد‌های صنفی برای حدود ۱۶۰ هزار نفر اشتغالزایی داشته و در این شرایط بیکاری به کمک کرمانشاه آمده اند.

وی تاکید کرد: تلاش داریم با نظارت مستمر و روزانه بازار، شرایط آرامی را برای مردم فراهم کنیم

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار