برگزاری آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدمرتضی نجومی

آیین بزرگداشت مرحوم آیت الله سیدمرتضی نجومی، چهره ماندگار جهان اسلام در کرمانشاه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در مراسم که با حضور جمعی از مردم و مریدان این عالم برجسته کرمانشاهی در محل تالار شهرداری کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه آیت الله نجومی حق عظیمی بر گردن مردم کرمانشاه دارد، گفت : انتظار این است که مراسم بزرگداشت این عالم نه فقط در سطح استانی که در سطح ملی برگزار شود.

وی افزود: در احادیث آمده که وقتی یک عالم از دنیا می‌رود، جای او به آسانی پر نشده و مصیبتی است که جبران نمی‌شود.

 غفوری به تفاوت عالم و عابد در احادیث اشاره و تصریح کرد: در احادیث بسیاری برتری عالم بر عابد بار‌ها عنوان شده، طوری که عالم را نسبت به مردم عادی به مثابه خورشید به سایر ستاره‌ها دانسته، اما مثابه عابد به مردم عادی به مثابه ماه به سایر ستارگان عنوان شده و این نشان دهنده جایگاه والای عالم در دین اسلام است.

وی افزود: عالم نافع برای جامعه است و جلوی ناآگاهی جامعه و بدعت‌های جدید را می‌گیرد، حال آنکه عابد برای خودش مشغول عبادت است، بنابراین وقتی عنوان می‌شود مرگ عالم خسارتی است که جبران نمی‌شود اشاره به همین جایگاه والای عالم دارد.

غفوری عنوان کرد: یکی از همین عالمانی که جای ایشان پر نمی‌شود همین آیت الله نجومی بودند که کار‌های ارزشمندی انجام داده و آثار باارزشی از خود به یادگار گذاشته اند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: ایشان در کنار کسب علوم دینی، دستی هم بر هنر داشته و همین هنرمند بودن نشان از لطافت طبع ایشان بود و همین لطافت طبع موجب ایجاد یک جاذبه و علاقه شدید مردم به ایشان شد که امروز و دراین محفل که جمع کثیری حاضر شده اند، گوشه‌ای از این علاقه را بعد از گذشت سال‌ها از رحلت ایشان مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: ایشان در هر محفلی متناسب با درک افراد حاضر در جلسه صحبت می‌کردند و همین امر موجب ارتباط خوب ایشان با مردم و خواص شده بود که نیاز است در این زمینه روحانیون جوان ما درس بگیرند.

 غفوری گفت: ایشان در جایگاه یک عالم هنرمند و یا یک هنرمند عالم ارتباطات اجتماعی قوی داشتند و همین ارتباطات موجب شده بتوانند به وظیفه خود در زمینه هدایت گری جامعه و تبیین حقیقت دین اسلام در جامعه عمل کنند .

برچسب ها: ولی فقیه ، امام جمعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.