پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی برای متقاضیان واحد‌های روستایی احداثی

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب گفت : در زلزله آبان‌ماه ۹۶ تعداد ۹هزار و۳۰۰ واحد احداثی شهری و ۱۲هزار و ۴۰۰ واحد تعمیری شهری، هشت هزار و ۴۰۰ واحد احداثی روستایی و پنج هزار و۶۰۰ واحد تعمیری روستایی بازسازی شد.

شهبازی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سرپل‌ذهاب گفت : یک هزار و ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بازسازی و ۲۵۰ میلیارد تومان هم به‌صورت بلاعوض از محل اعتبارات بازسازی زلزله به مردم شهرستان پرداخت شد.

شهبازی تصریح کرد: به واحد‌های مسکونی احداثی روستایی که از زلزله باقی‌مانده‌اند هم‌اکنون در قالب تسهیلات بهسازی و مقاوم‌سازی بافت فرسوده روستایی، تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی که در آینده نزدیک افزایش خواهد یافت، پرداخت می‌شود که مردم واحد‌های مسکونی خود را بسازند.

باقی‌ماندن یک واحد آموزشی بازسازی نشده در سرپل‌ذهاب

بلنداقبال؛ رئیس آموزش و پرورش سرپل‌ذهاب اظهار داشت: در زلزله آبان‌ماه ۹۶ تعداد ۶۴ واحد آموزشی در سرپل‌ذهاب تخریب شد که تا امروز با تلاش سازمان نوسازی مدارس استان و همراهی خیرین ۶۳ واحد ساخته شده و یک واحد آموزشی ۱۵کلاسه شهری هنوز بازسازی نشده است.

وی افزود: تعداد پنج واحد آموزشی تعمیری نیز در شهرستان وجود داشت که تعمیرات آن‌ها انجام شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار دارد.

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته تصریح کرد: امیدواریم این واحد آموزشی احداثی به دلیل توسعه شهر و موقعیت خاص و باتوجه به تراکم دانش‌آموزی مورد توجه ویژه سازمان نوسازی مدارس قرار گرفته و بازسازی آن انجام شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.