ایجاد شغل برای یک هزار و ۹۷۳ نفر از معلولان استان کرمانشاه

از ابتدای امسال تاکنون برای یک هزار و ۹۷۳ نفر از معلولان استان کرمانشاه شغل ایجاد شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ زهره شریفی معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون از محل تبصره ۱۶ تعداد ۵۹۰ فقره تسهیلات به میزان ۲۹۵ میلیارد ریال برای اشتغال معلولان پرداخت شده است.

او به راه اندازی سایت اشتغال معلولان استان اشاره کرد و گفت : از اواخر شهریور ماه امسال که این سایت راه اندازی شده تا کنون ۳ هزار و ۴۰۰ متقاضی شغل در این سامانه ثبت نام کرده اند.

او افزود: به منظور حمایت از معلولان در بحث اشتغال طبق قانون جامع حمایت از حقوق معلولان برای استخدام در ادارات و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی ۳ درصد سهمیه پذیرش برای این افراد در نظر گرفته شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان پرداخت تسهیلات، بیمه خویش فرمایی، پرداخت سهم بیمه کارفرما، مجوز اخذ مراکز غیردولتی زیر مجموعه سازمان، پرداخت کمک بلاعوض جهت ایجاد اشتغال را از جمله برنامه‌های بهزیستی برای کمک به اشتغال مددجویان اعلام کرد.

شریفی با اشاره به معرفی متقاضیان به کارگاه‌های فنی وحرفه‌ای گفت: با توجه به تفاهم نامه مشترک سازمان بهزیستی و اداره کل فنی و حرفه‌ای آموزش رایگان به معلولان بر اساس علاقه و توانمندی آن‌ها ارائه می‌شود.

او ادامه داد: به منظور تشویق کارآفرینان و کارفرمایان جهت بکارگیری افراد معلول نیز بسته‌های حمایتی در نظر گرفته شده است و در همین رابطه به کارفرمایانی که معلولان را به کار گیری می‌کنند علاوه بر پرداخت ۵۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۴ درصد به ازای هر نفر، سهم بیمه کارفرما نیز به مدت ۵ سال پرداخت می شود.

۱۲ هزار معلول در استان کرمانشاه فاقد مسکن هستند

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان به موضوع مسکن معلولان هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از دوازده هزار معلول در استان کرمانشاه از نعمت مسکن بی بهره هستند.

شریفی افزود: در خصوص تامین مسکن خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول شهری تفاهم نامه ۵جانبه مشترکی از سال ۹۴ منعقد شده که این طرح با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست انجام است و ۲۶۰ خانوار نیز در این طرح گنجانده شده است.

او ادامه داد: تفاهم نامه تامین مسکن خانوار‌های دارای حداقل دو عضو معلول روستایی با جذب کامل سهمیه ۱۵۹ خانوار در سطح استان پیگیری و حدود ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شریفی گفت: عملیاتی شدن کمک به تامین مسکن خانوار‌های آسیب دیده از سیل پارسال با کمک بسیج سازندگی استان برای ۳۰خانوار تحت پوشش با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی و کمک بلاعوض ۲۰میلیون تومانی بهزیستی به هرخانوار در دست ساخت است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و مسکن بهزیستی استان افزود: طبق تفاهم نامه مشترک بنیاد مسکن و استانداری ساخت ۳۰۰ واحد روستایی در سطح استان با پرداخت تسهیلات ۵۰میلیون تومانی بنیادمسکن، وام بلاعوض ۳۰میلیون تومانی سازمان برنامه و بودجه و کمک ۱۰میلیون تومانی بلاعوض بهزیستی در دست اقدام است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار