استان قزوین پیشتاز مردمی‌سازی در سطح کشور است

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری قزوین گفت: طبق ارزیابی های صورت گرفته، استان قزوین در حوزه مردمی سازی رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

محمد خورشیدی دستیار استاندار قزوین در امور مردمی سازی دولت گفت: طبق ارزیابی صورت گرفته در خصوص تحقق دستورات ریاست جمهوری در حوزه مردمی سازی، استان قزوین رتبه برتر کشوری را کسب کرده و جز استان‌های پیشتاز در این زمینه است.

وی افزود:از ابتدای دولت، رئیس جمهور شعار مردمی‌سازی را بیان کرد و به دنبال آن دستیار رئیس‌جمهور در امور مردمی‌سازی دولت منصوب شد؛ همچنین در سطح کشور کلیه استانداران و فرمانداران موظف به انتخاب دستیار مردمی‌سازی شدند.

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی استانداری قزوین گفت: دولت معتقد است که کار‌هایی که قابل واسپاری به مردم است باید جمع‌بندی شده و به مردم واگذار شود، در واقع دولت تصمیم دارد که مردم خودشان در همه امور مشارکت داشته باشند و از ظرفیت مردمی و نخبگان اقشار مختلف برای حل مشکلات استفاده شود.

خورشیدی اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین ۳ فرمانداری شهرستان‌های قزوین، بوئین زهرا و تاکستان دستیار ویژه مردمی‌سازی دارند و شهرستان‌های آوج، البرز و آبیک نیز در حال بررسی و انتخاب دستیار مردمی‌سازی هستند.

وی یادآور شد: رویکرد دولت در مردمی‌سازی استفاده از ظرفیت مردمی در تصمیم گیری، تصمیم سازی، اجرا و نظارت است و نخبگان و عموم مردم محل مشورت دولت قرار دارند؛ نقش دستیار استاندار و فرماندار نیز شناسایی ظرفیت‌های مردمی و ارتباط گرفتن با آن‌ها در جهت حل مسائل است.

دستیار استاندار قزوین در امور مردمی سازی دولت یادآور شد: در واقع تسهیلگری حل مسائل اصلی‌ترین هدف مردمی‌سازی است، استاندار قزوین در این مدت در ۲۶ نشست با اقشار مختلف مردمی و نخبگانی با رویکرد حل مسئله در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و فرهنگی حضور پیدا کرده است و این جلسات ادامه‌دار خواهد بود.

وی عنوان کرد: استاندار در سفر‌های شهرستانی خود با مجموعه مردمی در دو حوزه عمومی و نخبگانی با رویکرد حل مسئله نشست برگزار می‌کند، طبق آمار و ارزیابی‌های صورت گرفته استان قزوین پیشتاز حوزه مردمی‌سازی در سطح کشور است.

خورشیدی یادآور شد: طبق ارزیابی مرحله اول تحقق دستورات رئیس جمهور توسط استانداری‌ها، استان قزوین در حوزه طراحی ساز و کار و تعیین مأموریت‌های قابل واگذاری به مردم رتبه اول مشترک با استان یزد را به دست آورده است.

وی افزود: در حوزه پیوست مردمی‌سازی کار‌ها استان قزوین رتبه اول کشوری را به دست آورده است، همچنین در حوزه پیگیری و رصد مأموریت‌های محوله دستگاه‌ها استان قزوین جزو استان‌های برتر قرار گرفته است و در حوزه تشکیل هیئت اندیشه ورز رتبه سوم کشوری را کسب کرده ایم.

دستیار استاندار قزوین در امور مردمی سازی دولت تأکید کرد: در نهایت استان قزوین در حوزه تحقق دستورات ریاست جمهوری در بخش مردمی‌سازی رتبه دوم کشور را از آن خود کرده است.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در قزوین افزود: جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی از عمق زیادی برخوردار است، برنامه ریزی خوبی برای اجرای این جشنواره انجام شده است و چهره‌های بزرگ فرهنگی و اثرگذار جزو شورای سیاستگذاری این جشنواره هستند، موضوعی که می‌تواند منجر به معرفی هرچه بهتر قزوین در بین گردشگران و مردم شود.

اعلایی گفت: برداشت استان این است که با توجه به مانور وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر این جشنواره، استان در زمان برگزاری جشنواره در کانون توجه قرار خواهد گرفت و برکات زیادی برای استان خواهد داشت.

وی درخصوص اجرای اقدامات پژوهشی در معادن مناطق حفاظت شده محیط زیست گفت: باشگل یکی از ظرفیت‌های خوب استان در حوزه معادن است که گرفتار موضوعات محیط زیستی شده است و باید با یک اقدام پژوهشی راه حلی برای برون رفت از مشکلات اتخاذ شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.