اجرای مرحله جدید مرمت رواق صفوی در دولتخانه صفوی قزوین

معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: دور جدید ساماندهی و مرمت بخش موسوم به رواق صفوی در مجموعه دولتخانه صفوی با جمع‌آوری الحاقات متاخر اثر درحال انجام است.

احسان نورانی معاون میراث‌فرهنگی قزوین گفت: پروژه مرمت بخش موسوم به رواق صفوی واقع در حیاط ساربان‌های مجموعه دولتخانه صفوی قزوین در اسفندماه ۱۴۰۱ از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور به قزوین آغاز شد که از آن تاریخ تا کنون کارگاه مرمت آن فعال است.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین افزود: به‌دنبال اقدام‌های مرمتی صورت گرفته طی ماه‌های اخیر در مرحله جدید مرمت الحاقات متاخر بنا، که با مصالح امروزی اجرا و موجب وارد آمدن آسیب به بنا شده بود، جمع‌آوری شده و ساختار صفوی اصیل اثر آشکار شده است.

نورانی اظهارکرد: پیدایش این ساختار در روند شناسایی و باززنده‌سازی فضا‌های تاریخی موجود در دولتخانه بسیار حائز اهمیت است و عملیات آشکارسازی اصالت صفویه و جمع‌آوری الحاقات تا تکمیل مطالعات ادامه خواهد داشت.

معاون میراث‌فرهنگی قزوین خطرنشان کرد: مجموعه دولتخانه صفوی یکی از مهم‌ترین محوطه‌های تاریخی – فرهنگی شهر قزوین است که در دل بافت تاریخی این شهر واقع شده و ساماندهی و مرمت بخش‌های آسیب دیده این اثر ارزشمند برای حفظ و نگهداری آن از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل به‌شمار می‌رود و در سفر ریاست محترم جمهور به قزوین نیز بر آزادسازی، ساماندهی و مرمت آن تاکید شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.